پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عبادی در جمع معتکفین

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: همه امور باید تحت عنوان یک مدیریت الهی و به وسیله پیغمبران و جانشینان آنها اداره شود، چون آنها دلسوز ما هستند و خیر و شر ما را می دانند و کمال ما را می طلبند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، عصر امروز در جمع معتکفین برادر در مسجد امام حسین(ع) بیرجند با تبریک میلاد امام علی(ع) و روز پدر اظهار داشت: روز پدر اعم از پدر نسبی و سببی و پدر معنوی انسان است.

وی افزود: پدر نسبی که انسان از او به وجود می آید و سبب شده که انسان مشمول این همه نعمت ربوبی بشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بعد از حق خدا حق والدین قرار دارد، گفت: پدر سببی هم پدری است که در تشکیل بنیان خانواده که بعد از بنیان هستی و جهان فیزیکی بزرگترین بنیان است، پدر سببی است که فرزندی را بزرگ کرده و او را شریک زندگی ما قرار داده و به گردن ما حق دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان داشت: بالاتر از همه این ها پدر معنوی است، زیرا اگر انسان بیاید به این عالم و بنیان زندگی شرافتمندانه داشته باشد، اما از معنویات برخوردار نباشد از نوع سایر حیوانات است.

وی اضافه کرد: هرچه رشد و کمال است از ناحیه پدر معنوی به انسان می رسد چون اثرگذار است و نسبت به فرزند دلسوز است. خیلی جاها است که شخص ممکن است نسبت به بعضی مسائل مربوط به خودش تساهل داشته باشد، اما نسبت به فرزندش دلسوزانه عمل می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه خداوند متعال ما را یتیم قرار نداده است، گفت: برای زندگی مادی و معنوی و کمالات و سایر مسائل ما، برای ما پدر قرار داده است. این بدان معنی است که همه امور باید تحت عنوان یک مدیریت الهی و به وسیله پیغمبران و جانشینان آنها اداره شود، چون آنها دلسوز ما هستند و خیر و شر ما را می دانند و کمال ما را می طلبند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه اسم کارها را می گذاریم سیاست، درحالی که اینها شگردهایی بوده است که مردم را گول بزنند و تنها دوای درد هوشیاری و بصیرت است، گفت: وقتی انگلیس و ترامپ شعار می دهد باید حواستان را جمع کنید و بیشتر احتیاط کنید.

خدمت به مردم بزرگترین توفیق الهی است

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی درخصوص اهمیت به مردم در حکومت ها گفت: حکومت هایی ازجمله حکومت ما منتسب به پیغمبران می شوند و نشانه این حکومت و افراد منتسب به آنها این است که بزرگترین توفیق الهی را در خدمت می دانند، چون آنها مسئولیت را ابزاری برای خدمت به مردم انتخاب کرده اند. این شیوه انبیاست چون همه انبیا به فکر مردم هستند و این بهترین نشانه آن است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه بیش از هر چیزی باید خود شخص بداند که شیفته خدمت است یا تشنه قدرت گفت: مصیبت هایی که در تاریخ اتفاق افتاده به وسیله هرکسی که بوده خائن بوده اند و جامعه بشری را تضعیف کرده اند.

در مصیبت های عالم، مردمی که فرعون ها را برخود مسلط کرده اند، بدتر از فرعون هستند

وی با اشاره به اینکه مردم باید تابع عقل و وحی باشند تا کسی نتواند بر آنها سوار شود، گفت: همه گناه ها مربوط به فرعون نیست و آنهایی که آن را بر خود مسلط می کنند بدتر از فرعون هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بالاترین عبادت و اوجب واجبات حفظ نظام انبیاست و این چارچوب باید نگهداری شود و صدای توحید نباید قطع شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به معتکفان حاضر گفت: شما که موفق شدید در اعتکاف حاضر شوید، در بهترین حالت قرب به خدا هستید و برای مردم مظلوم سایر سرزمین های عالم ازجمله یمن، میانمار، افغانستان، سوریه، عراق و همچنین فلسطین که بیش از 70 سال شده است که خانه مردم را اشغال کرده اند و اسم آن را می گذارند دموکراتیک و به این شیوه دموکراسی می گویند، دعا کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha