پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام کهوند

حوزه/ کارشناس فضای مجازی گفت: شبکه ملی اطلاعات باعث نهضت تولید محتوا می شود و اگر این شبکه راه اندازی شود دست دشمن قطع شده و جلوی بسیاری از فساد و فحشا گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  محمد کهنود ظهر امروز در نشست بررسی شبکه های اجتماعی در ایران ، آسیب ها و فرصت ها که در سالن امام رضا(ع) دانشگاه معارف اسلامی  در قم برگزار شداظهارداشت: ما در فضای مجازی به طور کامل مستعمره امریکا هستیم و مردم از تلگرام استقبال نکردند، بلکه آنها به سمت تلگرام کشانده شدند .

وی افزود:بزرگترین مشکل ما در جامعه حاضر سلطه دشمن است که بیشتر از امنیت به حوزه فرهنگ ما ضربه می زند و اگر خود تلگرام بحث گرام را مطرح نمی کرد امروز مسدود نمی شد.

کارشناس ارشد فضای مجازی ادامه داد: ما اگر بخواهیم در جامعه مخاطب خود را پیدا کنیم باید ذائقه سنجی کنیم و این نیاز به توجه به بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دارد.

حجت الاسلام کهنود تصریح کرد: در سال 92 پخش سریالهای کره ای از طریق ماهواره و تلویزیون افزایش پیدا کرده بود، اما با توجه به ذائقه سنجی عنوان شد سریالهای ترکیه ای بیشتر با فرهنگ ایران نزدیکتر هستند از این رو پخش سریالهای ترکیه ای در ماهواره و شبکه ها افزایش پیدا کرد که باعث بوجود آمدن یک پوشش نامناسب در شمال،جنوب و غرب کشور با عنوان ساپورت شد که بیانگر این بود که می شود با خدا بود و بی حیا بود.

وی اظهار داشت: قدرت این نرم افزار ها بالا بوده و می توانند اطلاعات گوشی ما را حتی در صورت خاموش بودن رصد کنند و دسترسی داشته باشند حتی میدانند ذائقه ما در شهرهای مختلف کردستان، گرگان، سیستان و بلوچستان، ...چیست و بر اساس آن برنامه ریزی می کنند.

کارشناس ارشد فضای مجازی عنوان کرد: وقتی ذائقه و فرهنگ ما را شناختند می توانند در بعد امنیتی و اطلاعات ورود پیدا کنند  و می دانند برنامه خود را دقیقا در چه جایی انجام دهند که اثر گذارتر باشد.

حجت الاسلام کهنود خاطر نشان ساخت:در بخش لوازم تحریر شاید تولید کنندگان محصولات فرهنگی اسلامی تولید کنند و تصاویر شهدا و... اما آنها به دنبال محبوبترین شخصیتهایی هستند که کودکان دوست دارند و با توجه به این شناخت ذائقه همان چیزی را وارد می کنند که بچه ها می بینند و دوست دارند نه آن چیزی که ما می بینیم.

وی با اشاره به تاثیر پذیری در بخش اقتصاد گفت: آنها نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا به دنبال منافع خود هستند و بر اساس نیاز جامعه ارائه محصول می کنند به طوری که وقتی می بینند بیشترین جستجو در فلان کشور بیماری آنفولانزای خوکی است برای کسب منافع خود چون می دانند به این محصول نیاز دارند اقدام به تولید داروی درمان می کنند.

کارشناس ارشد فضای مجازی یادآور شد: مدیر یک پیام رسان می تواند جریان سازی کند و این امر مهمی در شبکه های اجتماعی است.

حجت الاسلام کهنود افزود: پیام رسان ویسپی، گپ، آی گپ، بیسفون پلاست، بله، سروش  و ایتا  پیام رسان داخلی هستند که هر کدام توسط مجموعه ای مدیریت می شود .

وی ادامه داد: امروز مشکل ما سلطه دشمن است و برخی می خواهند آن را با نرم افزار های دشمن حفظ کنند چنانچه تبلیغ کالای ایرانی در ماهواره ممنوع است اما همچنان پیام رسان ویسپی تبلیغ می شود و برخی افراد محکم ایستاده اند که شبکه های اطلاعات راه نیفتد.

کارشناس ارشد فضای مجازی ابراز داشت: ما خیلی کارها می توانیم انجام دهیم، و با استفاده از ذائقه مخاطبان برنامه ریزی و ذائقه سازی کنیم و اگر سرعت اینترنت 10 برابر و قیمت یک دهم قیمتها باشد قطعا کاربر به این سمت خواهد آمد.

حجت الاسلام کهنود یاد آور شد: در بحث امنیت اطلاعات نیز موضوع ورود به حریم خصوصی مردم نیست، چنانچه در تلگرام بر اساس قانون آنها حریم خصوصی وجود ندارد و اجازه می دهند که هر کسی ورود داشته باشند.

وی گفت: امنیت در شبکه ها اجتماعی امر مهمی است با اینحال برخی مخالف پا گرفتن سرویسهای داخلی هستند، چرا که می گویند چون به حریم خصوصی اجازه ورود نداریم نمی توانیم نسبت به عملکردها اشراف داشته باشیم.

کارشناس ارشد فضای مجازی ابراز داشت: تمام مدیریت محتوا در دست مدیر است و موضوع مهم سلامت محتواست که در پیام رسانهای داخلی این امر رعایت شده و جلوی بسیاری از فساد و فحشا را می گیرد.

حجت الاسلام کهنود تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات باعث نهضت تولید محتوا می شود و اگر این شبکه راه اندازی شود دست دشمن قطع خواهد شد هرچند اطلاعات ما رصد شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شیب اطلاعات در دست خارجی است اظهار داشت: مهندسی اطلاعات و ارتباطات مهندسی است که مدیر می تواند کاری کند که مخاطب و کاربر یک مطلب خوب و یا یک مطلب بد را بیند بخواند یا نخواند و این نشان دهنده جایگاه مهم مدیریت شبکه است.

کارشناس ارشد فضای مجازی گفت:یک سری افراد در کشور هستند  می گویند ما نمی توانیم و نباید بتوانیم و به طرق مختلف در مسیر سرویسهای داخلی سنگ اندازی می کنند که نیازمند مطالعه و اطلاع رسانی است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha