شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نهج البلاغه

حوزه/ مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به لزوم تدریس و تفسیر نهج البلاغه به صورت جدی تر در مدارس علمیه، افزود: کتاب نهج البلاغه به غایب کامل است و برای تمام شئونات زندگی انسانها برنامه دارد، لذا هر مسلمانی باید به دستورات این کتاب جامع عمل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام حسین کریمی مقدم عصر سه شنبه در جمع طلاب و روحانیون سنندجی که به مناسبت سالروز قیام 15 خرداد و نیز شهادت حضرت علی (ع) برگزار شده بود، اظهار داشت: قیام 15 خرداد را باید یکی از مردمی ترین و عظیم ترین راهپیمایی ها و تظاهرات ها دانست.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: در حقیقت چون در پشت این قیام عدالت خواهی و طلب اسلام و شریعت نهفته بود، این واقعه عظیم تاریخی برای همیشه در تاریخ به ثبت رسید.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت مظلومانه امیرالمومنین (ع) افزود: حضرت علی (ع) و زندگی ایشان پر از فراز و نشیب های فراوانی است.

حجت الاسلام کریمی مقدم ادامه داد: حضرت علی (ع) جزو اولین کسانی بود که به ندای وحدانی نبی خدا (ص) لبیک گفت و اسلام آورد. حضرت از ابتدای نوجوانی خود تا هنگامی که به دستان ناپاک خوارج به شهادت رسید مخلصانه در خدمت دین مقدس اسلام بود.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: یکی از ویژگی های منحصربفرد حضرت علی (ع) این بود که در عین قدرت، متین بود و بارها به خاطر مصالح دین مبین اسلام در مقابل کسانی که می خواستند به اسلام ضربه وارد کنند با درایت و هوشیاری عمل نمودند.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه حضرت علی(ع) مظلوم ترین مقتدر زمانه خویش بود، گفت: حضرت علی(ع) با وجود اینکه مدتی خلیفه مسلمین بود، هرگز به خود اجازه نداد که اندکی از مال دنیا را برای خود و خانواده اش ذخیره و ضبط کند. ایشان برای امرار معاش همانند دیگر مردم عادی کوچه و بازار کار می کرد و دستمزد کار خود را می خورد.

حجت الاسلام کریمی مقدم با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) قرآن ناطق بود، گفت: آرزو و دغدغه اصلی امیرالمومنین (ع) اتحاد و وحدت و از بین رفتن فتنه در بین برادران مسلمان بود و همین دلسوزی های ایشان برای رسیدن به این هدف باعث شهادتش گردید.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: حضرت علی(ع) برای آیندگان چراغی روشن و منهجی بزرگ بنام نهج البلاغه به امانت گذاشته است که عمل به این کتاب انسان را از آلوده شدن به هر نوع گناه و بزه دور نگه می دارد.

وی با اشاره به لزوم تدریس و تفسیر نهج البلاغه به صورت جدی تر در مدارس علمیه، افزود: کتاب نهج البلاغه به غایب کامل است و برای تمام شئونات زندگی انسانها برنامه دارد، لذا هر مسلمانی باید به دستورات این کتاب جامع عمل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha