یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام مهدی اسدالله زاده ، مدیر مدرسه علمیه جاجرم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) جاجرم با اشاره به پذیرش ۱۷ طلبه جدیدالورود در این مدرسه علمیه، گفت: در سال تحصیلی پیش رو درمجموع ۷۰ طلبه در سطح یک حوزه در مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) جاجرم تحصیل می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهدی اسدالله زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری دوره تثبیت ویژه طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) جاجرم، اظهار کرد: برای سال تحصیلی پیش رو 17 طلبه جدید در این مدرسه علمیه جذب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس از مهرماه امسال 70 طلبه سطح یک حوزه در پایه‌های اول تا ششم تحصیل خود را در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) جاجرم آغاز می‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر دوره تثبیت طلاب نو ورود این مدرسه علمیه با تدریس سه استاد در حال برگزاری است که پس از پایان این دوره و برگزاری آزمون پایانی، طلاب جدیدالورود به‌صورت رسمی تحصیل خود را در این مدرسه علمیه آغاز می‌کنند.

حجت‌الاسلام اسدالله زاده در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب این مدرسه علمیه هم‌زمان با عید غدیر خم، افزود: بر اساس برنامه در این روز سه نفر از طلاب مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) معمم می‌شوند.

وی در ادامه از برگزاری اردوی تابستانی طلاب این مدرسه علمیه در مشهد مقدس خبر داد و گفت: در این اردوی یک‌هفته‌ای که با شرکت 50 نفر از طلاب مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، برنامه‌هایی از قبیل زیارت حرم رضوی، شرکت در کلاس اخلاق آیت‌الله سیبویه و حجت‌الاسلام والمسلمین فیض‌آبادی و حضور در دوره مشاوره تحصیلی با تدریس استاد نصیری برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسدالله زاده برگزاری دوره تدبر در قرآن کریم و برنامه‌های مفرح فرهنگی و ورزشی را از دیگر بخش‌های این اردوی یک‌هفته‌ای عنوان کرد.

گفتنی است، اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و در سال تحصیلی پیش رو حدود دو هزار و 700 طلبه در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha