پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست تبلیغی خواهران

حوزه/ نشست تبلیغی با عنوان «منبرهای قرآنی» با حضور اساتید، کادر و طلاب در مدرسه علمیه خواهران حضرت حکیمه(س) سپاهانشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، رضوانی در نشست تبلیغی با عنوان «منبرهای قرآنی»، در مدرسه علمیه خواهران حضرت حکیمه(س) سپاهانشهر، گفت: یک مبلغ، باید آیینه تمام نما از رحمانیت، رحیمیت خداوند و پاسخگو نیازهای مردم باشد، زیرا اگر نیلز های مردم از طریق دین الهی پاسخ داده نشود از دین فرار می کنند.

وی در ادامه افزود: از ضرورت های تبلیغ که در قرآن کریم به آن اشاره شده، الگو بودن است، کسی که می خواهد مبلغ کامل باشد باید روح بلند داشته باشد، چرا که تنها علم کفایت نمی کند.

رضوانی تصریح کرد: اگر علوم را خوب یاد گرفته باشیم تمامیت در دین داریم و اگر باطن خود را به این علوم سرشته کنیم، کمالیت در دین داریم، روح انسان های بلند از هیچ چیزی به غیر از خدا نمی ترسد.

وی بیان داشت: یک مبلغ باید هم ظاهر زندگی مردم را و هم باطن آنها را درست کند، اگر تبلیغ یک بعدی شود همان یک بعد آثار سوء پیدا می‌کند، در این صورت مبلغین آراء خود را به عنوان آراء دین خدا ابلاغ می‌کنند.

این کارشناس حوزوی بیان کرد: اگر تبلیغ دین کامل باشد جسم، روح و عقل مردم را می سازد، دین کامل، تبلیغ کامل و انسان کامل این سه بر هم منطبق اند، در عالم آفرینش خداوند به نوعی مکارم اخلاقی نهفته است.

 رضوانی تصریح کرد: تمام شگفتی های تبلیغی در زمینه هدایت از قرآن بیرون کشیده می‌شود، در صورتی که ادیان دیگر به این مرحله نمی‌رسند. اگر می‌خواهیم در عرصه تبلیغ موفق شویم باید از تمام ابزار، علوم، متون و هنرهایی که در جهت رفع مشکلات مادی و معنوی مردم ضرورت دارد استفاده کرد تا مردم هدایت شوند.

وی خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم دنیای خوبی داشته باشیم باید دین کامل داشته باشیم، در سایه دین کامل، عمر کامل نیز پدید می آید؛ اگر ما درست تبلیغ کنیم هم دنیای خوب و هم آخرت خوبی خواهیم داشت، یک طلبه زمانی می‌تواند در دیگران علم ایجاد کند که خوب کار کند، یکی از آثار تقوا در زندگی انسان،  تحرک و تلاش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha