سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، رعایت اخلاق نیکوی اسلامی از سوی مسئولان حوزوی را در خدمت رسانی به طلاب و اساتید یکی از راه های امدادهای غیبی نسبت به حوزه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، ظهر امروز در شانزدهمین نشست اخلاق اداری با حضور معاونان و کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد، با قرائت صفحه 519 کتاب شریف گزیده حکمت نامه پیامبر(ص)، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند « اللَّهُ فِي عَوْنِ الْعَبْدِ مَا كَانَ الْعَبْدُ فِي عَوْنِ أَخِيهِ» یعنی خداوند متعال دنبال کمک بنده اش است مادامی که او به دنبال کمک به برادر دینی خود باشد.

وی افزود: این روایت پیغمبر گرامی اسلام(ص) طریق راه ما و گویای شرح حال ماست و اینکه خداوند تا زمانی به ما کمک می کند که ما به وظیفه و مسئولیتمان به بهترین وجه عمل کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: امدادهای الهی در گرو خدمت ما به طلاب، اساتید، و کادر مدارس علمیه خواهد بود و باید طوری عمل کنیم که هر روز که از خانه خارج می شویم بنایمان بر این باشد که گره ای از کار کسی باز کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، بیان کرد: باید به دیگران خدمت کنیم و بدانیم که این گره گشایی از کار دیگران باعث کمک و لطف خداوند متعال به ما می شود.

وی به بیان حدیثی دیگر از رسول اکرم(ص) پرداخت که «اِلقَ أخاكَ بِوَجهٍ مُنبَسِطٍ» یعنی برادرت را با روى گشاده ملاقات كن؛ توصیه کرد: اخلاق نیکو و روی گشاده حداقل کاری است که ما مسئولین حوزوی در مقابل طلاب، اساتید و آحاد مردم باید در نظر بگیریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، بررسی درخواست طلاب و حل مشکلات آنان را از سوی کارکنان بر اسساس رسالت خدمت به مردم خواستار شد.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha