پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر امر به معروف و نهی از منکر را دو فریضه اصلاحی عنوان کرد و ابراز داشت: این دو فریضه باعث پیشرفت معنوی و فرهنگی جامعه می شود و بر خلاف تصور برخی که امر به معروف و نهی از منکر جلوی اموری را می گیرد و ممکن است سختی هایی را ایجاد کند اما بالعکس این دو فریضه باعث پیشرفت معنوی، فرهنگی و مادی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت الاسلام رضا خدری، امروز در جلسه درس اخلاق طلاب بوشهر، یکی از مهمترین درس های عاشورا را توجه به امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: اگر در جامعه این دو فریضه ترک شود آن جامعه با فسادهای مختلفی مواجه می شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: عقل آدمی حکم می کند که اگر فساد و منکری را دید، نسبت به آن حساس باشد تا آن منکر و فساد در جامعه گسترش پیدا نکند، ممکن است شخصی نسبت به معروف ها و خوبی ها سست شود لذا با گفتن دیگران اهمیت بیشتری خواهد داد.

وی، امر به معروف و نهی از منکر را دو فریضه اصلاحی عنوان کرد و ابراز داشت: این دو فریضه باعث پیشرفت معنوی و فرهنگی جامعه می شود و بر خلاف تصور برخی که امر به معروف و نهی از منکر جلوی اموری را می گیرد و ممکن است سختی هایی را ایجاد کند اما بالعکس این دو فریضه باعث پیشرفت معنوی، فرهنگی و مادی می شود.

مدیر حوزه علمیه بوشهر ادامه داد: این فریضه در مهمترین سخنان امام حسین(ع) از جمله در وصیت امام به برادرش نسبت به امر به معروف و نهی از منکر آمده است و حضرت اباعبدالله(ع) بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرده است.

حجت الاسلام خدری اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر مراتب مختلف و مصادیق فراوانی دارد، اما امام حسین(ع) در سطح بالای جامعه وقتی دید مشکلی ایجاد شده که اگر ادامه پیدا کند باعث از بین رفتن اسلام می شود لذا فلسفه خروج و قیام را بیان می کند که یکی از مهمترین قیام وی امر به معروف و نهی از منکر است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه این درس کربلا امروز ضرورت جامعه است گفت: همه باید بیشتر نسبت به آن دقت کنیم که مبادا نسبت به امر به معروف و نهی از منکر سست شویم البته با شرایط و شیوه های خود؛ بعضاً در سالیانی متاسفانه عده ای با شیوه های نادرستی امر به معروف و نهی از منکر کرده و جوانانی از این دو فریضه رویگردان شده باشند و به جای اینکه احساس خوبی نسبت به این فریضه داشته باشند احساس ناخوشایندی به آنها دست می دهد.

وی ادامه داد: بیان در امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است، هر قشری به روش خاصی می توان با آن صحبت کرد تا این امر به معروف و نهی از منکر ما را بپذیرد. اینکه انسان با دوست خود می کند و همدیگر را به کارهای خوب توصیه می کنند امر به معروف است. همچنین اگر از فردی فسادی را دید می تواند تذکر دهد و نهی از منکر کند.

حجت الاسلام خدری گفت: امام حسین(ع) در مقابل ظلم قیام کرد و مقابل کسی که می خواست ریشه های دین را قطع کند ایستاد. امروز ما هم باید این مسیر را ادامه دهیم و با همان فضایی که در جامعه داریم و روش های خوبی که هست، می توانیم حرکت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha