پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ملکی -معاون تهذیب حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: ما اعتقاداتمان را از قرآن کریم و اهل بیت(ع) می گیریم؛ لذا در امر مشاوره دادن نیز باید به این امور توجه ویژه شود؛ قرآن کریم راز محبوبیت را ایمان و عمل صالح توصیف کرده است، لذا نباید نسبت به این موارد کوتاهی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  حمید ملکی معاون تهذیب و تربیت حوزه های  علمیه ظهر امروز در اجلاسیه اساتید مشاوره مراکز مشاوره حوزه علمیه قم،  به تبیین اهمیت مقوله مشاوره و لزوم پرداختن به معارف دینی مربوط به این کار پرداخت.

وی گفت: هرچقدر زمان می‌گذرد نیاز به مشاوره برای مردم به خصوص جوانان بیشتر می شود چرا که زمانه دچار پیچیدگی های زیادی شده است و امر مشاوره نیز به تخصص های بیشتری نیاز پیدا می کند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: گذشت زمانی که در یک خانواده مادر خانواده مشاور خوبی برای اعضای خانواده بود اما متاسفانه این مسائل کمرنگ شده است و باید برای تربیت مشاوران امین و متخصص تلاش بیشتری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به سختی ها و پیچیدگی های امر مشاوره گفت: مشاوره یک کار سهل ممتنع است و کاریست به غایت دشوار و پیچیده، لذا باید کسانی که در این عرصه وارد می شوند به خوبی و با اطلاعات بالا به حل مسائل و مشکلات فرد مراجعه کننده بپردازند.

وی با بیان نگرانی از اینکه در امر مشاوره از مبانی دینی و معنوی فاصله گرفته شود خاطر نشان ساخت:باید در امر مشاوره به اعتقادات طلبگی و از همه مهم تر مباحث معنوی و دینی توجه ویژه شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی افزود: ما اعتقاداتمان را از قرآن کریم و اهل بیت(ع) می گیریم لذا در امر مشاوره دادن نیز باید به این امور توجه ویژه شود؛ قرآن کریم راز محبوبیت را ایمان و عمل صالح توصیف کرده است لذا نباید نسبت به این موارد کوتاهی شود.

وی گفت: بسیاری از این امور معنوی با محاسبات مادی دنیای امروز قابل حل و هضم نیست اما این امور واقعیت دارند لذا مطابق روایات و آموزه های اهل بیت(ع) اگر کسی به دنبال کسب رضایت خدای متعال باشد خداوند رضایت مردم را نیز برای او کسب می کند اما اگر دنبال کسب رضایت مردم باشد خداوند متعال او را به همان مردم واگذار می کند، توجه به این امور در امر مشاوره لازم و ضروری است.

این استاد حوزه در پایان ملتزم بودن خود مشاور به امور دینی و معنوی را بسیار مهم و ضروری توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: اگر خدای ناکرده شخص مشاور نسبت به مبانی دینی و اعتقادی توجهی نداشته باشد این کار بسیار خطرناک و آسیب زاست.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha