پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون فرهنگی اوقاف مازندران

حوزه/ معاون فرهنگی اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که وقف بهترین ظرفیت برای حفظ و گسترش ارزش های اسلامی و انسانی در جامعه است، افزود: امروز در سایه فرهنگ وقف بسیاری از ارزش های دینی در جامعه حفظ مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مسعود قربانی معاون فرهنگی اوقاف وامور خیریه مازندران، امروز در دیدار جمعی از واقفان خیر اندیش مرکز استان، از وقف به عنوان صدقه جاریه و عامل ماندگاری کارهای پسندیده در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: این فرهنگ ارزشمند دستور عملی اسلام برای رشد و گسترش دین در جامعه است.

وی با بیان این که وقف بهترین ظرفیت برای حفظ و گسترش ارزش های اسلامی و انسانی در جامعه است، افزود: امروز در سایه فرهنگ وقف بسیاری از ارزش های دینی در جامعه حفظ مانده است.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که دستورات و احکام اسلامی بهترین راه رسیدن به سعادت و تعالی است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات فرهنگی و اقتصادی با بهره گیری از فرهنگ وقف رفع خواهد شد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که متأسفانه در دوران طاغوت، حاکمان وقت همه توان خود را برای نابودی موقوفات به کار گرفته بودند، تصریح کرد: اما به برکت انقلاب اسلامی و فتوای تاریخی امام راحل موقوفات احیاء شد.

وی با اشاره به این که در حال حاضر یکی از مهم ترین اقدامات این سازمان شناسایی و احیاء موقوفات است، خاطرنشان کرد: موقوفات بسیاری وجود دارد که در بستر زمان به فراموشی سپرده شده است.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که احیاء این موقوفات به رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه کمک خواهد کرد، تصریح کرد: در بسیاری از کشورها تنها از ظرفیت بالای وقف در جهت حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی خود استفاده می کنند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که با بهره گیری از ظرفیت وقف می توان به فقر و مشکلات اقتصادی پایان داد، خاطرنشان کرد: نباید این ظرفیت بالای دینی و فرهنگی مورد بی توجهی قرار گیرد.

وی به نقش مهم و محوری علما و روحانیان در ترویج و تبیین فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و با بیان این که روحانیت باید احکام و کارکردهای وقف را برای مردم تبیین کند، تصریح کرد: شناخت دقیق مردم با این سنت ارزشمند دینی به احیاء و گسترش آن کمک شایانی خواهد کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha