سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کارگاه آموزشی برقراری ارتباط

حوزه/ کارگاه آموزشی روش برقراری موثر ارتباط ویژه مبلغان طرح هجرت تبریز به همت معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، کارگاه آموزشی روش برقراری موثر ارتباط به همت معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی با حضور مبلغان طرح هجرت تبریز در سالن کنفرانس مدیریت حوزه‎های علمیه استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن شعبانی،  مدرس این کارگاه اظهار داشت: در برقراری ارتباط، 55 درصد مطالب و مفاهیم از طریق حرکات بدن انتقال می شود و نباید خود را از این موضوع بی بهره نماییم.

وی اضافه کرد: برای انتقال مناسب مفاهیم از طریق حرکات بدن باید به مرتبط بودن حرکات با مفاهیم در حال ارائه دقت شده و در کل به چگونگی استفاده از این ترفند مسلط باشیم.

شعبانی متذکر شد: در برخی از مراسمات و همایش‌ها با وجود اینکه به اندازه یک روایت حضرت امیرالمومنین(ع) غنا و مطلب وجود ندارد، ولی با استفاده از ترفندهای برقراری ارتباط موثر، مخاطبان آن همایش را تحسین می کنند.

این کارشناس دینی با تأکید بر اینکه بیشتر مشکلات مربوط به نحوه ارائه مطالب است، گفت: تمامی مشکلات به چگونگی ارائه مطلب معطوف است؛ چرا که از لحاظ محتوا هیچ مشکلی نداریم و مطالب کافی در دسترس است.

شعبانی به ضرورت شناخت مخاطب در برقراری ارتباط موثر اشاره کرد و افزود: باید خصوصیات ارتباطی مخاطبان را شناخته و آن را مورد نظر قرار دهیم تا ارتباط و برخوردمان با فرد کارایی لازم را داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت: راحت بودن با فرد متقابل یکی از نکاتی کلیدی در برقراری ارتباط است، همانگونه که در اصول تربیت فرزند تأکید شده که رازهایی را با فرزند خود مطرح نمایید، حتی اگر آن رازها مطلب خاصی در بر نداشته باشد؛ این موضوع باعث رفاقت و راحتی فرزندتان با شما می شود.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: شنونده خوب بودن، یکی دیگر از عوامل موفقیت در برقراری ارتباط موثر و کارا است؛ اگر شما صحبت های طرف مقابل را خوب گوش دهید، این حس را به او منتقل کرده‌اید که با او راحت هستید و علاقه دارید که حرف هایش را بشنوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha