سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
عادل پیغامی

حوزه/ معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) تهران با بیان این که دشمنان بنا دارند تا ما را مشغول کنند که کار ایجابی نکنیم، گفت: ضرورت امروز کار ایجابی است؛ امروز یکایک شما دانشجویان و طلاب باید خط و محور به امت اسلامی بدهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، عادل پیغامی، معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) در دوره تکمیلی منتخبین اردوهای سال 1396 با عنوان «هفت روز در بهشت»، در موسسه جوانان آستان قدس رضوی مشهد با بیان این که امروز نسل جوان باید آینده نگری داشته و برای سرنوشت آینده کشور تصمیم بگیرند، گفت: از هم اکنون خودتان را برای آینده بسازید و آماده کنید، دورهم جمع شوید و آینده شناسی کنید.

امروز رسالت نسل جوان آینده نگری است/ از همین حالا مقدمات سند 2050 نوشته شود

وی با بیان این که امروز باید درنظر بگیرید که ده سال آینده، شبکه های اجتماعی دنیا چگونه می شوند و بناست جهان چطور اداره شود، تصریح کرد: ازهم اکنون خودتان را برای آینده آماده کنید؛ دوره ای جامعه شناسان ما در خصوص ویدئو بحث می کردند در صورتی که ویدئو جریانش به پایان رسیده بود و امروز زمان آینده نگری است.

معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این که زمانی بر سر پیام رسان یاهو مسنجر گفتگو و تبادل نظر صورت می گرفت در صورتی که زمان آن گذشته بود و تلگرام محل فعالیت عمده افراد شده بود، عنوان کرد: امروز نیز به سرعت سروش، ایتا و دیگر پیام رسان های ایرانی جایگزین شده و سرعت تبادل اطلاعات نسبت به گذشته بسیار تغییر و تحول یافته است.

پیغامی  در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر بندهای سند 2030 و بحث و تبادل نظر در خصوص تصویب یا رد این سند، بیان کرد: همه دانشجویان باید تلاش کنند همه آن را مطالعه کنند اما تمرکز اصلی خود را بر این بگذارند که بناست ده سال آینده کدامین سند نوشته شود، 2030 را نوشتند و از چندین سال قبل آن ما در نگارشش حضور داشتیم؛ امروز باید از همین حالا سند 2050 نوشته شود و بر آن تبادل نظر صورت بگیرد، همیشه یک گام جلوتر باشید تا کشور پیش بیافتد.

ضرورت امروز کار ایجابی است

وی با بیان این که ضرورت امروز کار ابجابی است، خاطر نشان کرد: به جوان ها که می رسم می گویم برای 2050 تصمیم بگیرید؛ گاهی امروز مشکلاتی همچون حجاب خط های مشخصی دارند، همان طور که در مسئله حجاب مطالبه گری شده در حوزه های دیگر نیز مطالبه گری کنید اما اگر می خواهید 20 درصد مطالبه گری کنید باید 80 درصد آینده نگری ایجابی داشته باشید.

معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) تهران با بیان این که دشمنان بنا دارند تا ما را مشغول کنند که کار ایجابی نکنیم، ابراز کرد: ضرورت امروز کار ایجابی است؛ امروز یکایک شما دانشجویان و طلاب باید خط و محور به امت اسلامی بدهید.

پیغامی در پاسخ به سؤال حضار دیگری مبنی بر نحوه مبارزه و مدل استراتژی امت اسلامی در جنگ اقتصادی خاطر نشان کرد: عده ای در زمینه اقتصاد مقاومتی تنها کلی گویی می کنند در صورتی که باید مطالبی در زمینه اقتصاد به صورت عملیاتی گفته شود.

تولید آثار خلاقانه با محوریت دانش اقتصادی

وی ادامه داد: امروز کارگروهی در دانشگاه فردوسی مشهد در گرایش هایی همچون تربیت اقتصادی جایزه بنیاد ملی نخبگان را به سبب طراحی آثار خلاقانه در حوزه دانش اقتصادی دریافت کرده اند؛ همه باید در حوزه دانش اقتصادی و تولید آثار خلاقانه پای کار باشند؛ هم آقایان در حوزه کارهای فنی و هم خانمها در حوزه داستان و فیلنامه نویسی، موشن گرافی و انیمیشن سازی.

معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) تهران با بیان این که در حوزه دانش اقتصادی خلاقیت های ابتکاری داشته باشید، گفت: امروز در حوزه اقتصاد خانوار، تعلیم و تربیت اقتصادی، سواد مالی شخصی و خانوادگی زمینه فعالیت وجود دارد.

فرزندان را برای جنگ و جهاد اقتصادی آماده کنید

پیغامی افزود: تاسیس شرکت دانش بنیان، نوشتن داستان های اقتصادی در موسسه مفتاح حکیم و دیگر فعالیت ها از جمله حرکت های خوبی است که امروز در حوزه اقتصادی به راه افتاده و افرادی در حوزه های موشن گرافی و یا تربیت اقتصادی مشغول به فعالیتند و به صورت مستمر کار می کنند؛ شما نیز باید فرزندان خودتان را برای جنگ ها و جهادهای اقتصادی بسازید.

 وی با بیان این که کارهای اقتصادی نوآورانه داشته باشید، عنوان کرد: هیچ وقت در هیچ زمینه ای نسخه واحد نپیچید و باید برای هر کس به نسخه خودش پرداخت؛ باید مخاطب شناسی کنید و در حوزه اقتصاد مقاومتی فهرستی از پیشنهادات وجود دارد.

ادبیات اقتصادی هر صنفی، اقتصاد را به عرصه عملیاتی می کشاند/ معرفی کتب با محوریت اقتصاد مقاومتی

معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) تهران ضمن معرفی کتاب جستارهایی در اقتصاد مقاومتی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع)، به عنوان کتابی الگو که در آن به لسان دانشگاهیان و با ادبیات روز آنان سخن گفته شده، تصریح کرد: در مشهد سیاست های اقتصاد مقاومتی هنوز ابلاغ نشده بود و برای مدیران شهرداری صحبت کردم؛ آنجا گفتم که یکی از مهمترین سلول های اقتصاد مقاومتی هر کشوری اقتصاد شهری است که اقتصاد شهر باید مقاوم، تاب آور و بدون تزلزل باشد.

پیغامی با بیان این که در آن جلسه این چنین گفتم که در برنامه ریزی شهری المان های استراتژیک برای مقاوم سازی اقتصادی باید وجود داشته و بودجه ریزی ها نیز مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باشد، خاطر نشان کرد: همین سخن گفتن با ادبیات و در قالب اقتصاد مقاومتی به سبک شهری سبب شد تا مدیران شهرداری استقبال پرشوری داشته باشند.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی در مشهد در اشل شهری خودش را تعریف کرد و پس از مشهد، همه شهرها این مدل شهری را تقاضا کردند و این تاثیرگذاری حاصل آن بود که با زبان مخاطب اقتصاد مقاومتی وارد عرصه عمل شد، ادامه داد: امروز در دانشگاه ها باید از کلید واژه های مخصوص نزدیک با اقتصاد مقاومتی به صورت علمی سخن گفته شود.

اهل نوآوری و فعالیت های خلاقانه باشید

معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) تهران ضمن تاکید بر اهمیت نوآوری نسل جوان آن هم در شرایط امروز عنوان کرد: کسی که می خواهد شیمی بخواند باید به صورت دانش بنیان بخواند و خود را اماده کند؛ شرکت های دانش بنیان ایده پرداز الان در دنیا زیاد شدند و بیایید خودمان را برای دنیای اینده اماده کنیم؛ فهرستی از دوره ها راه بیاندازید و بچه ها را برای تاسیس شرکت اماده کنید؛ دانشجویان را کمک کنید در رشته های متالوژی و فنی مهندسی اهل نوآوری باشند.

پیغامی با بیان این که در حال حاضر در حوزه روانشناسی اقتصادی جنگ اقتصادی پایان نامه ای نوشته شده در صورتی که یکایک ایده های مقام معظم رهبری در زمینه اقتصادی را می توانید پایان نامه کنید، گفت: حوزه اقتصادی به عنون یک جریان ملی است که مقام معظم رهبری نیز بارها در سخنانی بر اهمیت مشارکت همه مردم تاکید کرده و از آنان خواسته اند تا ایده بگیرند.

جاذبه شما از دافعه تان در عرصه اقتصادی کمتر نباشد

وی با بیان این که از روش های جذب استفاده کنید و سعی کنید هیچ گاه جاذبه شما از دافعه تان در عرصه اقتصادی کمتر نباشد، گفت: اهل جذب کردن و شنیدن باشید؛ ببینید مخاطباتان از چه مدخلی وارد می شود و به لسان آنان حرف بزنید؛ ببینید چطور می شود در مخاطبتان نفوذ کرد و همینطور بر مخاطبتان ورود کنید و در او اثرگذار باشید.

معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) تهران ضمن میزبانی از انتقادات صورت گرفته به مسئولین عنوان کرد: اشکالاتی را که می بینید یادداشت کنید؛ انسان وقتی پشت میز می نشیند دیگر خودش را نمی بیند؛ مقام معظم رهبری از همه شما خواسته اند که بر روی مسائل کشور مباحثه کنید و طرح بدهید، حتی پیش نویس بنویسید اما انتظار عملیاتی شدن سریع آن را نداشته باشید.

بیش از مطالبه گری، خودسازی داشته باشید

پیغامی با بیان این که پیش نویس های دیگر و متن احکام توسعه 5 ساله را بخوانید و روی ان ها مباحثه و خودسازی کنید، اظهار کرد: چند سال به خوبی فکر کنید، ایده بدهید و تلاش کنید بیش تر از انکه یاد بدهید از نماینده مسئول یاد بگیرید و مطالبه گری داشته باشید؛ بدانید در این مسیر نشان اصلی آن است که خودسازی داشته باشید و خودتان را بسازید.

وی با بیان این که باید سعی کنید خودسازی داشته باشید و مطالبه گری کنید اما بیش از مطالبه گری تلاش کنید یاد بگیرید، خاطر نشان کرد: خودتان را برای اینده بسازید، از وزیر قبلی بخواهید خاطراتش را بگوید. تجارب ان ها را یادداشت کنید و خودسازی کنید برای روزی که بناست رو بیایید، بخشی از کشور به دستان شما خواهد بود؛ بنابراین از همین حالا خودتان را اماده کنید.

معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) تهران در پاسخ به سوال دیگری، با بیان این که رهبری عالم و فرزانه بوده و به سختی می شود مطلب جدیدی به ایشان داد چراکه از همه چیز آگاهند و برجسته تر آن را رو می کنند، گفت: در دانشگاه های مختلف چرخیدیم و خواستیم افرادی پیرامون موضوع اقتصاد مقاومتی اگر مخالفتی دارند به مناظره بیایند اما کسی نیامد.

پیغامی با بیان این که کسانی که مخالف با ایده اقتصاد مقاومتی هستند پیش بیایند و نظرات و راهکارهای خود را ارائه دهند، عنوان کرد: البته هیچ مقامی را اجازه تخریب ندارید فقط انتقاد کنید؛ در مسیر نقد باید نگاهتان، نگاه سازندگی باشد و روش های سازندگی را در پیش بگیرید؛ آن هنگام رهبری را نیز می توانید نقد کنید.

دانش های اقتصادی/ شیوه را مطالبه کنید

وی با بیان این که تلاش کنید شیوه را مطالبه کنید نه فکر را، تاکید کرد: یاد بگیرید زود قضاوت نکنید و یا کسی را متهم نکنید؛ جامعه برای پای کار بودن را بشناسید و بیش تر به مقدمات اینده فکر کنید.

معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) تهران با بیان این که باید سخنان مقام معظم رهبری را فراوان مطالعه کنید تا نقشه عملی که مدنظر ایشان است گیرتان بیاید، گفت: مقام معظم رهبری هم هدایت گری میکند هم می خواهد جامعه را رشد دهد و در این شرایط نهادهای قانونی باید حمایت شوند؛ توصیه دهید پیشنهاد بکنید اما اجازه دهید نهادهای قانونی نیز کار کنند.

پیغامی در پایان افزود: مجلس باید بتواند تصمیم بگیرید و پای تصمیمش نیز بایستد؛ از زوایه های مختلفی در حوزه اقتصاد مقاومتی کتبی چاپ شده و ان را دنبال کنید.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha