شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

حوزه/سالانه بیش از هزار هیئت از مرکز تحقیقات اسلامی کامپیوتری نور، بازدید می کنند و بر قوی بودن و جامع بودن این مرکز تاکید دارند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، احمدلو، مسئول دفتر ارتباطات بین الملل مرکز کامپیوتری نور در بازدید جمعی از علمای کنفرانس وحدت اسلامی گفت: مرکز کامپیوتری نور یکی از بزرگترین مرکز در تولید نرم افزار علوم اسلامی است و به امر رهبر انقلاب راه اندازی و تحت اشراف ایشان است.

وی ادامه داد: در این مرکز محققین به وسیله تکنولوژی روز، منابع دینی را بر روی نرم افزارها ها پیاده می کنند و در این ارتباط بر اجرای صحیح محتوای منابع دینی و حفظ وحدت و تقریب مذاهب  تأکید دارند.

احمد لو گفت: دراینجا هر گروهی از متخصصین در تولید محتوای منابع دینی و علوم اسلامی بهره می برند و محتوای تولید شده تا مورد تأیید متخصصین هر رشته نرسد بر روی نرم افزارها پیاده سازی نمی شود.

مسئول دفتر ارتباطات بین الملل مرکز کامیپوتر نور اظهار داشت: یکی از این متون، نرم افزار جامع التفاسیر است که به زبانهای روز دنیا ترجمه شده است و در اختیار علاقه مندان به علوم اسلامی قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه در این نرم افزار جامع سعی شده از منابع همه فرق استفاده و گنجانده شود، افزود: از خصوصیات این جامع به روز بودن آن است و در هرجایی مطلب جدید تفحص شود،به این نرم افزار اضافه خواهد شد.

احمد لو با بیان اینکه این نرم افزار برای عموم اهل قرآن و محققین قابل استفاده است اظهار داشت: یکی از آنها قرائت مجلسی است. نزدیک به 70 ساعت از زیباترین صدای قراء جمع آوری و در آن قرار داده شده و در صدد هستیم در نسخه های بعدی به تعداد قراء بیفزائیم.

مسئول دفتر ارتباطات بین الملل مرکز کامیپوتر نور افزود: از دیگر خصوصیات این نرم افزار این است که  درکنار نشان دادن متن و محتوای قرآنی و ترجمه، لغات را هم نشان می دهد و از نکات قابل توجه ترجمه به 20 زبان دنیا است.

 وی با بیان اینکه از دیگر خصوصیات این نرم افزار، امکان 5 بار تکرار قرائت، انتخاب سوره، آیه، صفحه و ترجمه است گفت: از دیگر بخش های این نرم افزار، کتاب خانه برای محققین است که از جمله آن قرار دادن هزار و 200 کتاب و تفسیر برای استفاده از محققین است.

احمد لو با بیان اینکه سالانه بیش از هزار هیئت از این مرکز بازدید می کنند و بر قوی بودن و جامع بودن مرکز کامپیوتر نور تأکید دارند، گفت: یکی دیگر از محصولات این مرکز، کتابخانه احادیث فریقین است. در این رابطه 145 حدیث معتبر از دو  مذهب در این نرم افزار گنجانده شده است.

وی افزود: یکی دیگر از محصولات مناقب اهل بیت(ع) در منابع اهل سنت است که در آن از 85 عنوان در 36 جلد کتاب جمع آوری شده است. این نرم افزار از نرم افزارهای جدید است که اخیرا به وسیله دبیر کل تقریب مذاهب اسلامی افتتاح شده است.

313/40 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha