سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آل هاشم

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه وحدت و حوزه دانشگاه، راهبردی برای مقابله با نفوذ و استحاله دشمن است، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه می تواند دستاوردهای زیادی از جمله تقویت جنبش نرم‌افزاری و تولید علوم بومی، تحقق تمدن اسلامی و ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها و انسجام ملی را به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه مشورت و همفکری آثار زیادی در پی دارد، گفت: مشورت یعنی استفاده کردن از فکر و علم دیگران؛ حتی اگر از نظر و راهنمایی دیگران بهره نبرید، مشورت کردن را هیچگاه ترک نکنید.

وی با تأکید بر اینکه بهترین و بافضلیت ترین افراد برای مشورت، افراد با تقوا هستند، بیان داشت: وقتی با کسی مشورت کرده و از وی مصلحت خواهی می کنیم، در حقیقت به شخصیت وی احترام می گذاریم؛ از این رو همفکری و مشورت خواهی در خانواده نیز بسیار اهمیت دارد. برای جلوگیری از اختلاف هایی که در خانواده ها رخ می دهد، همفکری مرد و زن با یکدیگر بسیار تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به روز پژوهش،  خاطرنشان کرد: پژوهش بسیار اهمیت دارد و باید در تمامی سازمانها بویژه دانشگاهها توجه مخصوصی به آن شود. در سایه پژوهش است که محققان و دانشمندان به این دستاوردها دست یافته‌اند به طوریکه مصداق آن برپایی نمایشگاه نوآوری و فناوری در تبریز بود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: در سایه پژوهش است که دانشمندان و اندیشمندان به موفقیت‌ها و دستاوردهای فعلی دست یافته‌اند؛ باید از پژوهش های انجام گرفته نهایت استفاده را برد؛ ولی متاسفانه گاها مشاهده می شود پژوهش‌ها در اتاق‌های سازمان‌ها بایگانی شده و آن‌طور که شایسته بوده، از آنها بهره نمی‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه وحدت و حوزه دانشگاه، راهبردی برای مقابله با نفوذ و استحاله دشمن است، خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه می تواند دستاوردهای زیادی از جمله تقویت جنبش نرم‌افزاری و تولید علوم بومی، تحقق تمدن اسلامی و ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها، انسجام ملی و ترویج ارزهای معنوی در میان دانشجویان را به همراه داشته باشد.

امام جمعه تبریز به سالروز میلاد امام حسن عسگری(ع) اشاره کرد و گفت: توجه به امر به معروف و پرهیز از اسراف همچنین برنامه‌ریزی صحیح در حفظ بیت‌المال از جمله ویژگی‌های امام حسن عسگری(ع) است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم  تأکید کرد: دشمن درصدد است دستاوردهای مهم کشورمان را مورد هجمه قرار دهد و پیشرفت هسته ای جمهوری اسلامی، توانایی دفاعی و موشکی و نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ایران را متوقف کرده و با آنها مقابله کند. مسوولان باید مراقب باشند تا فریب ظاهرسازی و زبان‌بازی دشمنان را نخورند و کاری نکنند که دشمن خبیثی که از در رانده شده، این بار از طریق پنجره وارد شود.

وی خدمت به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه را ضروری دانست و افزود: در اکثر ادارات میز خدمت تعبیه شده است، اما در برخی ادارات این میز مانع می شود تا مردم به سراغ مسئولان در طبقات دیگر بروند و در همان طبقه پایین دست به سر شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha