سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
۱

حوزه/ حجت‌الاسلام حسن‌زاده گفت: آثار شهید مطهری هم علمی است هم ناظر به نیازهای روز و باید در مدارس علمیه مورد مطالعه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، صبح امروز در جلسه طلاب مدرسه علمیه امام رضا (ع) میاندوآب که به مناسبت روز پژوهش برگزار شد، اظهار داشت: طلبه باید در کنار درس‌های خود به مقاله‌نویسی و پژوهش بپردازد، و در کنار این دو باید به نظم و اخلاق طلبگی خود توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: همان‌طور که امیرالمؤمنین علی (ع) فرموده‌اند: أُوصِیکُمَا وَ جَمِیعَ ولَدِی وَ أَهْلِی وَ مَنْ بَلَغَهُ کِتَابِی بِتَقْوَی اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُم، حضرت تمام خانواده خود را به تقوی خدا و نظم در کارهای خود دعوت می‌کند و نظم در کار طلبه هم باید در اولویت باشد.

امام جمعه میاندواّب گفت: طلبه باید نویسندگی را از یک جایی شروع کند اگر به آثار شهید مطهری نگاه کنید می‌بینید از داستان راستان شروع کرده تا اینکه بعداً کتاب‌هایی نوشته که امروز موردبحث علما و دانشمندان قرار می‌گردد و حتی به‌عنوان کتاب مرجع قرارگرفته است.

وی اظهار داشت: بنده با سه نفر از دوستان خود در دوران طلبگی کتابی به اسم داستان‌های شیرین پیامبر نوشتیم که تا حالا چندین بار به چاپ رسیده است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده در پایان با دعوت طلاب به مطالعه کتب شهید مطهری گفت: کتاب شهید مطهری را موردمطالعه قرار بدهید هم ازلحاظ علمی و هم ازلحاظ نوشتاری می‌تواند در شروع به نوشتن کتاب شما را یاری کند، همه کتب شهید مطهری کتب سنددار و موردنیاز زمان هستند و برای یک طلبه مطالعه کتب شهید مطهری از ضروری‌ترین کارها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha