سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حدادپور

حوزه/ حجت الاسلام حدادی پور در رابطه با کتاب «کف خیابان یک» گفت : ما سه فتنه ۷۸ و۸۸ و الفبای شروع فتنه ۹۸ را در این کتاب نوشتیم. در این کتاب مسایلی را مطرح کردیم که باید کنار هم جمع می شد تا مخاطب با آن رابطه برقرار کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد رضا حداد پور جهرمی، نویسنده کتاب های داستانی از جمله «کف خیابان یک»، و ... عصر امروز در جمع طلاب و جوانان، در اصفهان اظهار کرد: برای نگارش داستان چهار گام لازم است. زاویه دید اولین گام، گام دوم  با احزاء وجزء ها دوست شدن و انتخاب کردن آنها، پرورش دادن و سناریوی چینی است، گام سوم بکاربردن کلیشه و گام آخر معما یا خاطره یا همان روایت است

نویسنده کتاب های داستانی «حیفا» عنوان کرد: زمانی که قرار است شما روایتی را تعریف کنید که یا در آنجا بودید یا نبودید، باید به نحوی داستان را تعریف کرد که گویی آنجا بوده اید، نویسندگانی موفق هستند که بتوانند خود را جزیی از اجزای داستان معرفی کنند.

*خطاب رهبری در درس خارج من را به سمت فضای مجازی سوق داد

وی با بیان اینکه تا موضوعی را اتتخاب نکردید که بتوانید خود را در آن ماجرا قلمداد کنید، هرگز دست به قلم نشوید چون مطلب و سوژه را شهید می کنید، افزود: عنصر مخاطب (یعنی پاسخ به سوال برای کی؟)  و عنصر غایت (یعنی پاسخ به سوال برای چی ؟ ) در نوشتن داستان مهم است.

حجت الاسلام حدادپور جهرمی اذعان کرد: مخاطب را باید به نحوی انتخاب کرد که تا قیامت ادامه داشته باشد و همگان بتوانند آن را بخوانند، برای کی و برای چی نوشتن در نگارش و تالیف کتاب مهم است.

وی توضیح داد: اولین داستانی که من نوشتم راجع به شهدای عصر عاشورا از شهدای اطلاعات عملیات بود که به خواهرم دادم و در مدرسه خود در مسابقه مدارس برنده شد.

این مولف موفق حوزوی در تشریح ماجرای رفتن به سمت نگارش مجموعه کتاب های داستانی، خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ در درس خارج رهبر معظم اتقلاب خطاب به طلاب و روحانیون تعبیری  استفاده کردند که در رابطه با جنگ تحمیلی و دیگر عرصه ها هرگز بکار نبردند و آن این بود که فرمودند «فضای مجازی قتلگاه جوانان است». آز آن زمان به طور جدی وارد عرصه فضای مجازی شدم، ولی بعد از مدتی متوجه شدم که چون ایده نداشتم، کار مفیدی در فضای مجازی انجام ندادم، لذا  بامشورتچند نفر از رفقایم وارد عرصه ای شدم که در آن مهارت داشتم  و آن نویسندگی بود، اما پس از ماه ها مشورت به سه موضوع اصلی و مغفول مانده با نام امنیت، استراتژیک و زن رسیدیم که باید برایش در کشور کار کرد.

*سه واژه مشترک اغلب کانال های ضد انقلاب

حجت الاسلام حدادپور افزود: «بیعت»، «اطاعت» و «برائت» سه واژه ای بود که در اغلب کانال های ضد انقلابی با چهارروش از جمله روش اول تطمیع، روش دوم تهدید، روش سوم مسایل غریزی و جنسی و روش چهارم نخبه پروری انجام می دهند، در این روش ها مرزبندی خاصی در فضای مجازی نیست و در عین حالی که تطمیع می شود، تهدید هم صورت می گیرد.

وی بیان کرد: ادبیات من به این گونه است که من رمان نویس نیستم، بلکه روایت گر هستم که در اصطلاح دنیای امروز به این ادبیات امنیتی می گویند، قرار نیست در این نوع ادبیات، خیلی قواعد ادبیات نویسی و داستان نویسی را رعایت کنید.

نویسنده کتاب «کف خیابان» اضافه کرد: ما برای تالیف آثار یک پک ۵۰ پرونده ای تعریف کردیم که هر ۵تا از آنها یک بسته است که در هربسته یکی کتاب برون مرزی و ۴ تا درون مرزی است که حیفا اولین پرونده از بسته اول بود که برون مرزی تعریف شد و بسته شماره 2 به اتمام رسیده و بسته شماره ۳ بعد از ایام فاطمیه دوم آغاز می شود.

* صراحتا می گویم من نیروی امنیتی نیستم بلکه طلبه هستم

وی در جواب این سوال که چرا ما پک ۵۰ عددی را انتخاب کردند، عنوان کرد: چون ما دشمنان فعال متعددی در زمان حال و آینده حداقل تا یک قرن آتی داریم که در قالب این پک نگارشی به آن پرداختیم، طبق اطلاعات و آمار، دشمن تمام استعداد های خود را جمع کرده است که علیه انقلاب و ایران نوآوری کند .

حجت الاسلام حدادپور اذعان کرد: هدف اول و آخرما از نوشتن این پک، این است که یک پک دشمن شناسی و دشمن ستیزی تعریف و تبیین کنیم، حال این سوال از من پرسیده می شود که چقدر از مطالب کتاب های من واقعی است، پاسخ این گونه است که حداقل ۵۰ درصد داستان ها با تمام زمینه هاش واقعی است، ولی مابقی ماجرا ساخته و پرداخته است.

وی افزود: نگارش کتاب ها کاملا تلفیقی است و مربوط به ارگان خاصی نیست، صراحتا می گویم من نیروی امنیتی نیستم، بلکه طلبه هستم، ولی از مشورت دوستان بهره می برم.

مولف کتاب «حیفا» خاطرنشان کرد: سوال دوم که از من می پرسند این است که آیا برای جذب مخاطب مسایل جنسی را در نگارش های خود نوشته ام، پاسخ من این است  هرگز چنین قصدی نداشتم، ولی برای دادن هشدار به نسل جوان است که بداند این عرصه قتلگاهی است.

وی در رابطه با کتاب «کف خیابان یک» گفت : ما سه فتنه ۷۸ و۸۸  و الفبای شروع فتنه ۹۸ را در این کتاب نوشتیم. در این کتاب مسایلی را مطرح کردیم که باید کنار هم جمع می شد تا مخاطب با آن رابطه برقرار کند.

حجت الاسلام حدادپور یادآور شد: دراین کتاب حداقل ۱۷ روش امنیتی به طور غیرمستقیم اشاره و ۲۷ اصطلاح امنیتی آورده شده است و طبق اخباری که دارم این کتاب در برخی از دانشکده های امینتی کشور به عنوان کتاب کمک آموزشی توصیه می شود.

*کلید فتنه۹۸ زده شده است

وی توضیح داد: قطعا در کتاب مشکلاتی وجود دارد، ولی من نویسنده و داستان نویس نیستم، بلکه فقط راوی پرونده هستم، بال ابردن هوش امنیتی مردم هدف ما از نگارش کتاب هایی چون «کف خیابان یک» با ادبیات امنیتی است.

مولف حوزوی عنوان کرد: متاسفانه کلید فتنه۹۸ زده شده است و این کودک نامشروع در حال زاییده شدن است، و دامن زدن به آشوب های محلی و صنفی از نشانه های آن است که این امر از اضلاع جنگ های هیبریدی است.

وی در پایان گفت: در راس هرم تمام دشمنان انقلاب اسلامی و ایران، شیطان بزرگ قرار دارد و بیشترین ضربه در بخش دستگاهی را موساد و در بخش حکومتی، دولت آمریکا به انقلاب زده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha