سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
جوینده

حوزه/رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: در کشور سرانه جمع آوری نذورات به ازای هر نفر، سه هزار تومان است، اما در خراسان جنوبی بالای ۷ هزار تومان است که این مگر عنایت و محبت بی حد و حصر مردم خراسان جنوبی حاصل نمی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، موسی جوینده، امروز در همایش سالانه خادمین ستادهای بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی، اظهار داشت: خادمین باید تلاش کنند خراسان جنوبی رأس قله را در کشور حفظ کند و جایگاه استان ولایتمدار خراسان جنوبی حفظ شود.

وی درخصوص بازسازی اعتاب مقدسه بیان داشت: در رسانه ها با بررسی ها به این می رسیم که مشکلات اقتصادی مردم زیاد است اما مردم خراسان جنوبی با فاصله معناداری از کل کشور جلو هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در اربعین هم همین گونه است، عنوان کرد: سال به سال با همه مشکلاتی که داریم نذورات مردم افزایش می یابد.

جوینده اعلام کرد: مبلغ نذورات امسال به یک میلیارد تومان رسید و در ۹ ماهه امسال، سه میلیارد تعهد ستاد بازسازی عتبات عالیات کامل شده است.

وی ادامه داد: در کشور سرانه جمع آوری نذورات به ازای هر نفر، سه هزار تومان است، اما در خراسان جنوبی بالای 7 هزار تومان است که این مگر عنایت و محبت بی حد و حصر مردم خراسان جنوبی حاصل نمی شود، همچنین این نذورات در پویایی اقتصاد استان نقش زیادی دارد و این مبالغ در استان هزینه می شود و خریدها انجام می

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی مطرح کرد: بازسازی اعتاب مقدسه را در گذشته پادشاهان انجام می دادند و امروز شما هستید که این افتخار نصیبتان شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی مطرح کرد: تا 20 روز قبل از اربعین اگر از مسئولین موکب ها سؤال می کردید، می گفتند وضعیت مناسب نیست، اما امسال و در این بحران، مردم از مسئولین جلو افتادند و کاری کردند که در اربعین حسینی همه معادلات دشمن به هم خورد.

جوینده تصریح کرد: دشمنان فکر می کردند چون هزینه ها بالا رفته است، نذورات کاهش خواهد داشت، اما امسال مردم کاری کردند که خار چشم دشمنان شد.

وی یادآور شد: دغدغه هرسال جمع آوری نذورات برای پذیرایی از زائران بود، اما امسال دغدغه ما این بود که چگونه کمک هایی که مردم آوردند را برای استفاده از زائران ارسال کنیم و حجم بالایی این کمک ها داشت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیریت 15 هزار نفر در هر شبانه روز از نظر غذا، اسکان، امکانات، بهداشت و آب آشامیدنی، خیلی کار بزرگی بود، عنوان کرد: کل جمعیتی که برای اسکان هشت هزار نفر از برادران بردیم بیش از 50 نفر نبودند.

جوینده با انتقاد از اینکه خیلی از مسئولین در میدان اربعین نیامدند و مارا تنها گذاشتند، گفت: خیلی ها فکر می کردند اربعین امسال برگزار نخواهد شد اما امسال کارهای عجیبی اتفاق افتاد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی بیان داشت: نیروی مرزبانی تا دورترین پایگاه مرزی نذورات سربازان و نظامیان را جمع آوری و کار بزرگی کردند.

جوینده با بیان اینکه بازسازی اعتاب مقدسه موجب احیای قالیبافی خراسان جنوبی شد، گفت: با 250 کارگاه و حضور 14 هزار نفر از بانوان تلاشگر فرش ها برای آستان مقدس بافته می شود و اینگونه مردم این استان محبت خود را به ساحت ائمه ابراز داشتند.

وی خاطرنشان کرد: از رانندگان عزیزی که 130 دستگاه تریلی و کامیون خود را بدون چشم داشتی به میدان آوردند و حتی هزینه سوخت را خودشان تامین کردند، تشکر می کنم.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha