سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سید عبدالقادر آلوسی رئیس شورای علمای رباط محمدی عراق

حوزه/ سید عبدالقادر آلوسی با اشاره به نقش علما در وحدت اسلامی و آگاهی بخشی به ملت‌های مسلمان تاکید کرد: عالم واقعی کسی است که به مسائل امت خود آگاه باشد و با جدیت و اخلاص در برابر دشمنان بایستد.

سید عبدالقادر حسنی آلوسی رئیس "شورای علمای رباط محمدی" عراق در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری «حوزه»، گفت: ما نباید از حاکمان و مسئولان آمریکا رفتاری جز حمایت از رژیم صهیونیستی را انتظار داشته باشیم، زیرا صهیونیسم فرزند لوس آمریکا و حامی منافع و طمع ورزی های آنها در منطقه است و در مقابل این جبهه، جبهه مقاومت و نظام ها و ملت های صادق منطقه قرار دارد و در این میان عالم واقعی کسی است که به مسائل امت خود آگاه و واقف باشد و با جدیت و اخلاص علیه دشمنان فعالیت کند؛ اما کسانی که برای رابطه با رژیم صهیونیستی مسابقه گذاشته اند، بدترین حاکمان خائن هستند و البته خیانت آنها تاثیری بر جبهه مقاومت ندارد.

متن گفتگو بدین شرح است:

سید آلوسی درباره هدف نظام های عربی از عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی گفت: این کشورها پس از آنکه نتوانستند کشورها و ملت های جبهه مقاومت را به زانو در بیاورند و ارتباط مخفی آنها با رژیم صهیونیستی برملا شد، به گزینه علنی ساختن این ارتباط پنهان خود روی آوردند تا بلکه از این طریق به قدرتی دست یابند و این نشانه ضعف آنها در برابر ملت های مقاومت است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نقش دولت ترامپ و جرد کوشنر داماد او در خیانت برخی کشورهای عربی به فلسطین، تاکید کرد: ما نباید از آمریکا انتظاری جز این داشته باشیم، زیرا صهیونیست ها فرزند لوس همین آمریکا و حامی منافع و طمع ورزی آنها در منطقه هستند.

رئیس شورای علمای رباط محمدی عراق در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به راه مقابله و خنثی کردن توطئه های دشمنان به ویژه مقابله با قرارداد قرن گفت: تمام این قراردادهای ضد اسلامی اگر ماهیت آن رسوا شود و همه در برابر آن متحد شوند، راهی جز شکست ندارد و البته دشمنان بیش از آنکه به دنبال تحقق این قرارداد باشند به دنبال عبور از این مرحله و تقویت هم پیمانان خود و تغییر اوضاع کنونی منطقه هستند.

سید عبدالقادر حسنی آلوسی درباره چگونگی اتحاد مسلمانان بر محور قدس و آزادی آن، گفت: وحدت باید استراتژی کشورها و ملت های مسلمان صادق باشد و البته کسانی که به فکر منافع موقت هستند کاری به وحدت ندارند.

وی در مورد تصمیمات سازمان ملل متحد که به سود فلسطین و علیه صهیونیست ها صادر می شود، گفت: این گونه تصمیم ها فقط در حد اندکی اجرایی می شود، به گونه ای که بتواند اعتبار سازمان ملل و تصمیمات آن را حفظ کند و موجب بدگمانی افکار عمومی جهان به این سازمان نشود.

رئیس شورای علمای رباط محمدی عراق در پایان با اشاره به نقش علما در وحدت اسلامی و آگاهی بخشی به ملت‌های مسلمان تاکید کرد: عالم واقعی کسی است که به مسائل امت خود آگاه باشد و با جدیت و اخلاص در برابر دشمنان بایستد؛ اما آندسته از علمایی که به دنبال حاکمان خائن منطقه راه افتاده اند بزرگترین خائنان هستند و البته خیانت آنها تاثیری در ملت ها و کشورهای صادق ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha