سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: در بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی به دستاوردهای معنوی از جمله تاثیرات معنوی، فکری، سیاسی و دینی خصوصا بیداری منطقه‌ای که به برکت انقلاب اسلامی حاصل شد، بیشتر توجه گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در نشست اعضای شورای سیاستگذاری و راهبردی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مسئولین کارگروه‌‌های ستاد اجرایی استان که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: امیدواریم تقارن ایام فاطمیه و دهه فجر موجب عنایت بیشتر خدای متعال به کشور گشته و موجب شود مراسمات چهلمین سالگرد انقلاب به نحو احسن برگزار شود.

وی افزود: جو حاکم بر کشور نشان‌گر این است که مراسم‌های دهه فجر امسال پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد چرا که گذشت زمان ارزش انقلاب را بیش‌تر از گذشته روشن می‌کند و طبق فرمود مقام معظم رهبری همه چیز در کشور برخلاف تصورات دشمن و آمریکا پیش خواهد رفت و کشور با اقتدار این برهه را هم پشت سر خواهد گذاشت.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: هر چه قدرزمان می‌گذرد عنایات‌ الهی به کشور و مردم ایران بیشتر مشهود می‌شود که با این همه فشارهای خارجی و هجمه‌ها علیه انقلاب کشور با قدرت در تمامی عرصه‌ها پیش می‌رود و این از عنایات الهی است.

وی در ادامه به بیان اهمیت توجه به دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: در بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی به دستاوردهای معنوی از جمله تاثیرات معنوی، فکری، سیاسی و دینی خصوصا بیداری منطقه‌ای که به برکت انقلاب اسلامی حاصل شد، بیشتر توجه گردد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی بیان داشت: در هیچ جای دنیا کشوری نمی‌توانست در مقابل این همه هجمه‌ها مقاومت کند و چهلمین سال خود را جشن بگیرد و در عین حال به پیشرفت‌های چشم‌گیر در زمینه‌های سیاسی، نظامی و معنوی و اقتصادی برسد و در خیلی از موارد جز کشورهای اول دنیا باشد.

وی تصریح کرد: در بعد معنوی در این چهل سال رشد چشمگیری داشته‌ایم نمونه آن را می‌توان در برگزاری مراسم‌های معنوی و مذهبی در شهرها خصوصا دانشگاه‌ها مشاهده کرد، انقلاب اسلامی روحیه دفاع از نظام و مردم و دین را با احیا روحیه شهادت و جهاد زنده کرد، در هیچ زمانی حتی زمان ائمه(ع) هم این تعداد حاضر نبودند برای دفاع از دین جان‌فشانی کنند و این به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، استکبار ستیزی را از جمله دستاوردهای نظام عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی برای اولین بار بحث استکبارستیزی را در دنیا مطرح کرد، قبل از انقلاب هیچ  کشوری جرأت طرح مسئله استکبارستیزی را نداشت اما بعد از انقلاب کاملاً مسئله در دنیا عوض شد.

وی در ادامه با اشاره به  گرامیداشت روز دوم بهمن در ارومیه تاکید کرد: مراسم دوم بهمن باید به صورت گسترده و با حضور همه مردم به نحو احسن برگزار گردد، چرا که این روز نماد مقاومت مردم استان معرفی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha