سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: یکی از اولویّت های حوزه های علمیه در کشور فراهم سازی بسترهای لازم برای ورود طلاب و روحانیون به دنیای رسانه به ویژه فضای مجازی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی امروز در نشستی با جمعی از طلاب فعال در عرصه مجازی شهرستان بیجار، اظهار داشت: امروز تبادل اطلاعات و اخبار به کمترین زمان ممکن رسیده است و همین امر ایجاب می کند که همه ما در بحث فضای مجازی آشنایی کاملی را داشته باشیم.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار با تاکید بر اینکه لاجرم هر کسی باید برای در امان ماندن از برخی شانتاژهای خبری با این فضا آشنایی داشته باشد، تاکید کرد: متاسفانه در فضای مجازی به مانند پیام رسان ها اخبار بسیاری منتشر می شود که بیشتر آنها صحت ندارد، ولی بازهم با این وجود این اخبار که هیچ پایه و اساسی ندارند ضربات فرهنگی خود را وارد می کنند.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بنابراین شما طلاب باید در مباحث رسانه ای آشنایی کامل داشته باشید، زیرا شما جزو از اجزای جامعه اسلامی محسوب می شود و جامعه حساب ویژه ای بر روی شما باز کرده است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار در بخش دیگری از سخنان خود به دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: این روزها حال و هوای روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی را می دهد، از سویی دیگر بسیاری از رسانه های برون مرزی و معاند با این نظام و ملت حملات و تهمت های خود را آغاز کرده اند، لذا شما طلاب باید بتوانید در مقابل این هجمه فرهنگی و اطلاعاتی قرار بگیرید و از شئونات اسلامی دفاع نمایید.

حجت الاسلام معصوم خانی در ادامه گفت: یکی از اولویت های حوزه های علمیه در کشور فراهم سازی بسترهای لازم برای ورود طلاب و روحانیون به دنیای رسانه به ویژه فضای مجازی باشد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار اظهار داشت: طلبه و روحانی که با مسایل رسانه ای به ویژه دنیای مجازی آشنایی کاملی نداشته باشد، در پاسخگویی به انواع و اقسام شبهات دینی و فرهنگی که دشمنان برای تخریب پایه های دینی جامعه ایجاد می کنند، هرگز موفق نخواهد بود به همین منظور از سال گذشته کلاس های آشنایی با رسانه های مکتوب، دیدار و مجازی در مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار برپا شده و استقبال خاصی نیز از آن صورت گرفته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha