سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تولیت حوزه علمیه قائم چیذر تهران

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه قائم چیذر تهران با اشاره به طرح هدفمندی و ایجاد دفتر حمایت از جامعه نخبگانی حوزوی در مرکز خدمات حوزه علمیه تهران، گفت: این اقدام امری هوشمندانه و در راستای منویات مقام معظم رهبری بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم اکبری، مدیر مرکز خدمات استان و حجت الاسلام مصطفی نظری مسئول واحد حمایت از جامعه نخبگانی این مرکز، امروز با حجت الاسلام والمسلمین سيد علي اصغر هاشمي عليا تولیت مدرسه علمیه قائم چیذر و استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار، مدیر مرکز خدمات استان با تبیین رویکرد و برنامه‌های مرکز خدمات، گفت: بعد از برگزاری جلسات متعدد در راستای طرح هدفمندی خدمات، نظامنامه حمایت از جامعه نخبگانی تدوین و برای اجرایی سازی آن، ایجاد دفتر حمایت از جامعه نخبگانی در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی درباره ایجاد دفتر حمایت از نخبگان در استان‌ها، گفت: در چند استان شاخص، رابطی میان نخبگان با مرکز خدمات استان در نظر گرفته شده و عموماً تلاش شده از میان نخبگان استان باشند که شناختی از نخبگان نیز داشته باشند.

در پایان این نشست، حجت الاسلام والمسلمین سيد علي اصغر هاشمي عليا طرح هدفمندی و ایجاد دفتر حمایت از جامعه نخبگانی را امری هوشمندانه و در راستای منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت: حقیقتاً فقدان این نهاد در حوزه‌های علمیه احساس می‌شده است.

وی افزود: باید توجه شود که هدف نخبگان صرفاً نباید پیشرفت در موضوعات آموزشی و پژوهشی باشد بلکه استعدادهای برتر باید هم در علم و هم در عمل برتری خود را به اثبات برسانند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha