سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ر

حوزه/ آیت الله نمازی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید آفندی عمل کنند نه پدافندی، گفت: مسئولین وزارت راه و شهرسازی قبل از این که حادثه ای پیش بیاید، باید تدبیرات لازم را بیندیشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درکاشان آیت الله عبدالنبی نمازی، امروز در دیدار وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی سیاسی الهی است.

وی، با بیان اینکه نظام اسلامی ایران، نظام طبقاتی نیست و همه در عرض هم قرار دارند، افزود: با توجه به اینکه عدالت در سیاست بین الملل نظام اسلامی ایران به عنوان یک الگوی جدید معرفی شده، مسئولین با عملکرد خودشان باید آن را به عنوان الگوی مناسب به دنیا نشان دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل پس از14 قرن روح تازه ای به جهان اسلام بخشید، ادامه داد: امام خمینی(ره) با سرنگونی رژیم دیکتانوری پهلوی و صدور انقلاب به دنیا، ملت های مظلوم ستم دیده خصوصا جوانان را در مقابل استکبارجهانی و صهیونیست بسیج کرد.

وی، قیام مردم فرانسه علیه بی عدالتی را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: کاری را که جلیقه زردها در پاریس انجام دادند، شبیه کاری است که بسیجی های ایران علیه نظام شاهنشاهی انجام دادند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پیام آور عدالت و اسلام خواهی است، به افزایش روزبه روز اقتدار کشورمان در دنیا اشاره کرد و خطاب به مسئولین گفت: با توجه به اینکه دنیا نظاره گر رفتار مردم و مسئولین کشورمان در مبارزه با دولت های استکباری و صهیونیستی است، باید کاملا مراقب باشند.

وی به سرگردانی استکبار جهانی در برابر پیشرفت های چشمگیر کشورمان در عرصه های مختلف اشاره کرد و با بیان اینکه ترامپ در دو راهی استیضاح و استعفا قرار گرفته، اظهار کرد: ترامپ به خاطر اختلافاتی که باکنگره پیدا کرده، به بن بست رسیده است.

آیت الله نمازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید آفندی عمل کنند نه پدافندی، گفت: مسئولین وزارت راه و شهرسازی قبل از اینکه حادثه ای پیش بیاید، باید تدبیرات لازم را به عمل بیاورند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در نظام توحیدی باید ساختمان های ایمن ساخته شود، به عدم استاندارد بودن پله ساختمان های ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه پله های غیراستاندارد پیری زود رس می آورد، مهندسین سعی کنند در ساختمان ها یا پله نگذارند و یا اینکه ارتفاع پله ها را حداقل ده سانتی متر قرار دهند.

وی عدم استاندارد بودن راه های کشورمان را موجب تلفات زیاد جانی و مالی دانست و گفت: مسئولین وزارت راه و شهرسازی باید در اسرع وقت با بکارگیری جوانان متخصصین، نقاط حادثه خیز کشور را برطرف کنند، تا بیش از این شاهد حوادث ناگوار در جاده ها نباشیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در بکارگیری جوانان نخبه برای توسعه و پیشرفت کشور، افزود: باید، از وجود متخصصین جوان کشور در رفع مشکلات استفاده گردد.

فرودگاه کاشان با اقدام انقلابی وزیر راه و شهرسازی فعال شود

در ابتدای این دیدار سید جوادساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ابراز خرسندی از موافقت وزیر راه شهرسازی در تسریع جاده حرم تا حرم، روکش آسفالت جاده کاشان به مشهد اردهال، احداث روگذر شهدای گمنام، پل راوند و روکش آسفالت اتوبان قم-کاشان، گفت: با توجه به اینکه ردیف بودجه روشنایی اتوبان ها منظور شده، امیدواریم نصب روشنایی  اتوبان کاشان-قم، در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی، به دغدغه های مردم نسبت به فرودگاه کاشان اشاره کرد و افزود: هر چند دستور کتبی وزیر راه و شهرسازی به شرکت شهرک فرودگاه های کشور برای فعال شدن فرودگاه کاشان قابل تقدیر بود، ولی با مشکلاتی مواجه شده است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه فرودگاه کاشان حوزه پدافند غیرعامل استان اصفهان است، خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه تاکنون بیش از60 هزار نفراز طریق فرودگاه کاشان به مشهدالرضا مشرف شده اند و از تیرماه سالجاری تاکنون پرواز این فرودگاه قطع شده و شهرداری کاشان هم از هزینه مردم نمی تواند فرودگاه داری بکند، انتظار داریم هرچه سریعتر نسبت به فعال شدن این فرودگاه اقدام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha