سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ مراسم جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حرم مطهر شاهچراغ(ع)

حوزه/ در نشست صمیمی اعضای جامعه روحانیت شیراز با آیت الله اعرافی با اشاره به ضرورت معرفی دستاوردهای عظیم حوزه های علمیه، بر ضرورت راه اندازی مرکز تخصصی «امام جمعه»، رسیدگی به وضع معیشتی طلاب و توسعه فعالیت های تهذیبی در مدارس علمیه تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، نشست صمیمی اعضای جامعه روحانیت شیراز با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، امروز ۱۲ بهمن ماه، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

در این جلسه، اعضای جامعه روحانیت شیراز و تنی چنر از کارشناسان به بیان نظرات خود در راستای تقویت حوزه های علمیه پرداختند.

 

لزوم هجرت طلاب از قم به استان ها و شهرستان ها

حجت الاسلام والمسلمین محی الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز در این جلسه با اشاره به اینکه طلابی که از استان های دیگر برای تحصیل به قم هجرت کرده اند، در قم ماندگار شده اند، اظهار داشت: چرا روحانیونی که در قم هستند، به استان خود بر نمی گردند، حتما در قم جذابیتی هایی وجود دارد که در استان ها وجود ندارد.

وی عنوان کرد: می شود طلاب را با برنامه ریزی و تخصصی کردن رشته ها، به استان برگرداند، باید اساتید قم را به رفتن استان های دیگر تشویق کرد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: با توجه به اینکه استان فارس مهد علمای بزرگی بوده است و می تواند پایگاه علوم دینی و مذهبی برای جنوب کشور باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خاطرنشان کرد: اگر اساتید اخلاق حوزه به استان ها سفر کنند، قطعا در بحث تربیتی و اخلاقی طلاب می توانند موثر باشند.

وی به وضع معیشتی طلاب هم اشاره کرد و گفت: مشکلات معیشتی طلاب کماکان از مهمترین مشکلات حوزه های علمیه به شمار می رود که باید با برنامه ریزی های مطلوب، این مشکل را برطرف کرد.

 

مشکلات شرعی بانک ها را باید چه کسانی حل کنند؟

حجت الاسلام محمودی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مشکلات شرعی بانک ها را باید چه کسانی حل کنند، اظهار داشت: مردم از روحانیت توقع دارند تا این مشکل را برطرف کنند. در موضوع فضای مجازی هم که برخی مسئولان گوش شنوا ندارند.

 

ضرورت راه اندازی مرکز تخصصی امام جمعه

حجت الاسلام ملک مکان، مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس هم با بیان این که برای اینکه حوزه های استان رونق بگیرد باید رشته های تخصصی در استان ها ایجاد شود، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری بیان فرمودند حوزه تربیت تخصصی ائمه جمعه را بر عهده بگیرد و باید آموزش های کاربردی به آنان داده شود.

 

در معرفی دستاوردهای حوزه ضعیف عمل کرده ایم

حجت الاسلام عباس پور، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه فارس با بیان اینکه دشمنان القاء می کنند حوزه های علمیه نمی توانند مانند گذشته علمایی تربیت کنند، از این رو دستاورد های حوزه را باید تبیین و ترویج کرد، البته تبلیغات ما هم ضعیف بوده، اما دستاورد های حوزه بسیار مطلوب است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه فارس به توسعه آموزش های قرآن کریم برای طلاب اشاره و ابراز کرد: در عرصه آموزش قرآن کریم نیز باید تلاش های بسیاری صورت گیرد.

 

همگرایی و وحدت  روحانیت فارس

حجت الاسلام محرابی، مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس نیز با اشاره به اینکه نشست جامعه روحانیت، نشست مطلوبی برای ارائه فعالیت ها است، اظهار کرد: یکی از زیبایی های مجموعه روحانیت استان همگرایی و وحدت آنان است.

وی، یکی از دستاوردهای انقلاب در چهلمین سالگرد خود را اتحاد و همدلی مراکز و نهاد ها دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه استان فارس از نظر وسعت بسیار عظیم و ادیان مختلفی وجود دارد، عملکرد جامعه روحانیت استان نیز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بسیار مطلوب بوده است.

 

طلاب وضع معیشتی مناسبی ندارند

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مسئول مدرسه علمیه منصوریه نیز در این جلسه وضع معیشتی طلاب را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: طلابی هستند که مدت بسیاری زیادی را تحصیل کرده اند و وضع معیشتی مناسبی ندارند.

 

توسعه فعالیت های تهذیبی

حجج اسلام خوش نویش و سبحانی از کارشناسان دادسرای ویژه روحانیت سه استان فارس، بوشهر و کهکیلیویه بویر احمد هم در این جلسه، توسعه فعالیت های تهذیبی و کیفی پذیری در مدارس علمیه را مورد تاکید قرار دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha