سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام رضا پرندیان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه باید آموزش های حوزوی تخصصی تر و جامع تر نسبت به گذشته شود، گفت: مسئله آموزش امری تخصصی است و این را همه اساتید حوزوی به خوبی درک می کنند، لذا در مراحل آموزش به طلاب باید اساتید تمام جوانب کار را در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام رضا پرندیان امروز در جمع معاونین، اساتید و طلاب حوزه علمیه استان کردستان، اظهار داشت: یکی از ویژگی های مهم سیستم آموزشی در سطح دنیا پویایی آن است و بی شک این ویژگی هم شامل حوزه های علمیه می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه شیوه های آموزشی نقش موثری در تربیت دانش آموختگان خواهد داشت، گفت: یک سیستم آموزشی استاندار و مطابق با شرایط روز می تواند خروجی های متناسبی برای جامعه داشته باشد.

وی در بخش دیگری بر مسئله آموزش در حوزه ها و مدارس علمیه اشاره کرد و بیان داشت: آموزش زیرساخت و زیربنای ورود به دیگر حوزه های علمی برای هر طالب علم به ویژه طلاب است، لذا باید مدرسان حوزوی که در بخش آموزش فعالیت می کنند تعهد و تخصص بسیار بالایی داشته باشند.

حجت الاسلام پرندیان در ادامه سخنان خود بیان داشت: تا مرحله آموزش به خوبی از سوی طلبه گذارنده نشود ورود وی به مسئله پژوهش و دیگر امور تحقیقاتی حوزه بسیار مشکل و حتی ناممکن خواهد بود.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه مدرسان بسیار خوب و متعهدی در سطح مدارس علمیه استان داریم، گفت: خوشبختانه در طول سال های اخیر مدرسان حوزوی خوبی به استان کردستان ورود پیدا کرده اند و در حال حاضر بار علمی طلاب این خطه نسبت به دیگر استانها بسیار خوب و در حد ممتاز است.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه باید آموزش های حوزوی تخصصی تر و جامع تر نسبت به گذشته شود، اظهار داشت: مسئله آموزش امری تخصصی است و این را همه اساتید حوزوی به خوبی درک می کنند، لذا در مراحل آموزش به طلاب باید اساتید تمام جوانب کار را در نظر بگیرند.

حجت الاسلام پرندیان در پایان سخنان خود گفت: همسویی و همگرایی امر آموزش و پژوهش در حوزه های علمیه باعث پویایی و تحول خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha