سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مطهری

حوزه/ رئیس پژوهشکده سیره و تاریخ دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری همایش «امام علی(ع)، الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حمید مطهری، رئیس پژوهشکده سیره و تاریخ دفتر تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به برگزاری همایش علمی «امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» گفت: امسال سال هزار و 440 سال قمری و هزار و چهارصدمین سال شهادت حضرت علی(ع) است و در همین رابطه مسئولین دفتر به دنبال برگزار کردن همایشی تحت این عنوان می باشند.

وی ادامه داد: سعی شده محورهایی که برای این همایش در نظر گرفته می شود، ناظر به نیاز روز بوده و از مبانی و معرفت علوی برای راه گشایی و پاسخ به سؤالات معرفتی بهره گرفته شود.

این محقق و پژوهشگر افزود: در همین رابطه 200 مقاله فارسی و 35 مقاله عربی به دبیرخانه ارسال شده و قرار است این همایش در نیمه اسفند امسال برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری گفت: این پژوهشکده دارای گروه های مختلفی است که از جمله آن گروه های تاریخ و سیره، تاریخ و تشیع، فرهنگ و تمدن اسلامی و دانش نامه اهل بیت(ع) است.

رئیس پژوهشکده سیره و تاریخ دفتر تبلیغات اسلامی افزود: این همایش در محورهای امام علی(ع) و حکمرانی عادلانه، معنویت علوی و دنیای امروز، امام علی(ع) و حقوق انسانی و امام علی(ع) و عدالت برگزار می شود و چکیده مقالات در یک جلد در روز همایش ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری گفت: این دفتر برای برگزاری همایش با بیش از 20 مرکز علمی همکاری می کند.

رئیس پژوهشکده سیره وتاریخ دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری پیش همایش ها و پیش نشست ها افزود: برخی پیش همایش ها و پیش نشست ها در بعضی دانشگاه ها مانند سنندج برگزار شد؛ همچنین در همین رابطه تاکنون چهار پیش نشست برگزار شده و در ادامه دو پیش نشست هم برگزار می شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha