سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام مجید یزدی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین یزدی گفت: اختتامیه ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان و خانواده قوه قضائیه با حضور آیت الله استادی در قم برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی، معاون فرهنگ دادگستری استان قم در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برگزاری ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان و خانواده قوه قضائیه گفت: معاونت قوه قضائئیه در کشور در زمینه ارتقای دینی و سازمانی قضات، کارکنان و سازمانهای وابسته تلاش بسیار وسیعی انجام  می دهد که از جمله برگزاری مسابقات قرآنی در 11 رشته  است.

وی اظهارداشت: این مسابقات در پایان هر سال در استانهای دیگر برگزار می شود و برندگان آن مسابقات برای برگزاری مسابقه نهایی کشوری و شناخت نفرات برتر به رقابت می پردازند. امسال این مسابقات سراسری  در دو روز، اول و دوم اسفند در قم در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بر گزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین یزدی گفت: در این مسابقات 242 نفر از برگزیدگان کشوری حضور دارند و از این تعداد 130 نفر مرد و الباقی زن می باشند، این تعداد در 11 رشته ترتیل، مفاهیم، حفظ 10، 15، 20، 25 و 30 جزء و کل و رشته اذان به رقابت می پردازند.

معاون فرهنگ دادگستری قم ادامه داد: برگزیدگان امروز اول اسفند انتخاب می شوند و در روز دوم اختتامیه مسابقات سراسری حفظ قرآن قوه قضائیه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و با حضور و سخنرانی آیت الله استادی برگزار می شود.

وی اظهارداشت: در این مسابقات سازمان‌های وابسته، زندان، تعزیرات و سربازان به همراه خانواده شرکت می کنند و همین مسئله توانسته برکات زیادی برای این قوه و جامعه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین یزدی گفت: معتقدیم اگر قضات و کارمندان وجودشان قرآنی باشد، باعث آرامش و اطمینان خاطر جامعه خواهد شد و اگر در هر عرصه ای افراد به قرآن مراجعه کنند، باعث آرامش خواهد شد و امنیت جهان این است که  به قرآن روی بیاورند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha