سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام مجاهدی

حوزه/ حجت الاسلام مجاهدی بر ضرورت گره‌گشایی از مشکلات مردم تاکید کرد و آن را «عبادت» دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام مجاهدی، شامگاه چهارشنبه در جلسه اخلاق مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ماکو اظهار داشت: در روایات آمده که پیامبر(ص) بیشتر سکوت می‌کردند و کمتر حرف می‌زدند و در جایی که از ایشان سؤال می‌شد، کوتاه و مختصر جواب می‌دادند، لذا باید مواظب زبان بود و تمرین کرد آن‌چیزی که حرام است و رضایت خدا در آن نیست ترک شود.

وی ادامه داد: بزرگان و علمایی که به جایی رسیدند در اثر کنترل و مراقبه بوده که مهم‌ترین آن حفظ زبان است، نباید حرفی از زبان خارج شود که باعث آزار و اذیت دیگران گردد؛ مراقبت از زبان باعث نورانیت قلب می‌شود و عدم رعایت و رها کردن آن قلب انسان را تاریک می‌کند.

استاد حوزه، رضایت پدر و مادر را از عوامل موفقیت دانست وافزود: یکی از عوامل موفقیت رضایت پدر است؛ قبل از طلوع آفتاب پدر و مادرانی که از دنیا رفته اند به خانه خود سر می‌زنند، در آن لحظات یادشان کنید و پدرانی که در قید حیات هستند، رضایت‌شان را به دست بیاورید و از آن‌ها بخواهید تا شما را دعا کنند.

حجت الاسلام مجاهدی اضافه کرد: هدف ظلبگی باید عمل به تکلیف باشد؛ کمک به خلق و گره‌گشایی از مشکلات مردم عبادت است؛ به ذکر گفتن و قرآن خواندن عادت کنید، ذکر خدا نور است و این یک واقعیتی است که علما و بزرگان اخلاق به آن تاکید دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha