جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار آیت الله فلاحتی با شورای نماز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و سفر مسافران به مناطق گیلان، تدارک امکانات و فضای اقامه نماز هنگام سفر توسط مسافران و گردشگران نوروزی را یکی از موضوعات مهم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در رشت؛ حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در جلسه شورای اقامه نماز استان ضمن تسلیت شهادت امام النقی(ع) و تبریک فرا رسیدن ماه رجب گفت: نماز یکی از بزرگ ترین فرائضی است که خداوند برای بندگان خود قرار داد و از جایگاه عظیمی برخوردار است؛ لذا هر فعالیت و گامی که در زمینه نماز برداشته شود دارای اجر معنوی و ثواب زیادی است.

امام جمعه رشت با اشاره به نزدیکی سال جدید و ورود مسافران به استان گیلان، افزود: هر ساله در ایام نوروز مسافران و گردشگران زیادی وارد استان می شوند و این امر اقتضا می کند تا متولیان نماز، تمهیدات لازم را در این زمینه بیندیشند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، استان گیلان را برخوردار از فضاهای طبیعی بکر و زیبا دانست و و اظهار کرد: تمام مناطق استان دارای فضاهای تلطیف شده الهی است و هر ساله گردشگران بسیاری برای استفاده از این مواهب وارد گیلان می شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تدارک امکانات و فضای اقامه نماز هنگام سفر توسط مسافران و گردشگران نوروزی را یکی از موضوعات مهم عنوان و تأکید کرد: اطلاع و آگاهی گردشگران از مسائل نماز و روزه مسافر، و همچنین حد ترخص و حد شرعی شهرها بسیار حائز اهمیت است و انتظار می رود تا کمیته ای با استفاده از متخصصان مربوطه، این مسائل را مشخص کند.

رئیس شورای حوزه علمیه گیلان همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام اعتکاف گفت: اعتکاف یکی از ظرفیت های بزرگ در جامعه اسلامی است، و الحمدلله پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعتکاف در جامعه ما بسیار گسترده شده و امروزه حتی در روستاها نیز برگزار می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha