پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اجتماع طلاب خراسان جنوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آن‌هایی که وقتی سخن از گام دوم انقلاب می‌شود و در خارج و داخل از مرزها پارازیت می‌دهند و منتظرند این انقلاب به پایان برسد، حواسشان باشد که انقلاب به پایان نمی‌رسد، چرا که بر اساس عقل، فطرت و علم است و هرگز کهنه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، صبح امروز در گردهمایی منطقه‌ای طلاب و روحانیون خراسان جنوبی اظهار کرد: در صحنه‌های مختلف این فرد نیست که پیروزی می‌آفریند بلکه جمع است که فاتح میدان ها می شود.

وی افزود: سربازی که در میدان نظامی مبارزه می‌کند تنها در حال شلیک است اما نوع نفر از سلسله مراتب باید در این موضوع همکاری داشته باشد و امکانات را برساند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: پیش از هر چیزی روحیه خانواده‌ها در جنگ‌های نظامی بسیار مهم است، که نتیجه این روحیه خانواده‌ها، پیروزی با افتخار را در هشت سال دفاع مقدس برای ما به ارمغان آورد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: صبر، تحمل، فکر و همراهی خانواده‌ها به روحانیون و طلاب اجازه می‌دهد که در تدریس، تحصیل و تبلیغ توفیق بیشتر و بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: خداوند متعال انسان‌ها را آفریده و سرنوشتش را به دست خودش داده و هر چه در این دنیا و دنیای عقبی به وجود آید ثمره کار خود انسان‌هاست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برای رسیدن به سعادت علل و اسبابی وجود دارد و یکی از عوامل موثر برای انسان‌ها در دنیا و آخرت، سیستم‌های سیاسی و حکومتی است .

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه در مسأله حکومتی هیچ انسان عاقلی نمی‌تواند بی توجه باشد، ابراز داشت: در تاریخ عناصر طاغوت و مستکبر همواره به عنوان دشمن اصلی پیغمبران و جانشین پیغمبران شناخته می شدند.

وی با بیان اینکه در مسأله حکومت و سیاست دو موضوع مطرح می باشد و نخست آن  انتخاب نوع حکومت است، افزود: انواع حکومت‌های مختلف با ادعاهای آنچنانی، تعریف شده هستند و آن نوع حکومت و سیستم سیاسی که می‌خواهد حاکم باشد، سرنوشت‌ساز است و اگر بحث سعادت انسان‌ها و خیر دنیا و آخرت و شکوفایی استعدادهای انسان‌ها مطرح است باید نوع حکومت و سیستم سیاسی دارای عوامل شکوفایی استعدادهای بشری و انگیزه‌های الهی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: در دنیای امروز تنها یک حکومت می‌تواند مدعی باشد و مابقی حکومت‌ها حرفی برای گفتن ندارند و آن حکومت نیز حکومت الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه تمام فضائل در این حکومت الهی معنی پیدا می‌کند، بیان کرد: همچنین موضوع دوم مسأله حکومت و سیاست، اجرای حکومت است.

وی ادامه داد: انقلاب ما اسلام ما است نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر؛ موضوعی که حکم اسلام نباشد، وجود ندارد و تمام امورات دنیوی در معرض حکم دین هستند و تمام موضوعات دنیایی با دین عجین شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: سرنوشت انسان بر اساس فطرت، علم، وحی و عقل تنظیم شده و آن‌هایی که وقتی سخن از گام دوم انقلاب می‌شود و در خارج و داخل از مرزها پارازیت می‌دهند و منتظر هستند این انقلاب به پایان برسد، حواسشان باشد که این انقلاب به پایان نمی‌رسد چرا که بر اساس عقل، فطرت و علم است و هرگز کهنه نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه جایگاه دین کهنه شدنی نیست گفت: آن چیزی که مردم بر اساس دینشان نوع حکومت را انتخاب کردند کهنه شدنی نیست و نخواهد بود.

وی افزود: این راهی که طی کرده ایم معجزه گونه بوده است زیرا در زمان تشکیل انقلاب، دنیا به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و برای دین جایگاهی وجود نداشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدا هر کسی که آمده، یک دولت تشکیل داده و حزب و طرفدار داشته ، اما آنچه فراموش شد اجرای قانون اساسی بود؛ تا این قانون اجرا نشود نقش حکوت و سیاست در تربیت مردم حاصل نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: نخستین قدم در گام دوم انقلاب این است که باید دولت اسلامی به وجود آید و تمام آن بر اساس ملاک‌های قانون اساسی باشد و هر وقت این اتفاق افتاد انسان‌های جامعه ما جایگاه خود را پیدا خواهند کرد.

وی ابراز داشت: در قبل انقلاب مردم در شرایط سختی به سر می بردند و در امورات کشور هیچکاره بودند و سند بردگی رسمی آن‌ها به امضای مسئولان وقت گرفته شد و با انقلاب این ننگ شُسته شد یعنی اینکه کشور، ناموس و خون مردم از دست بیگانه گرفته شد و تک تک مردم این قانون الهی را انتخاب کردند چرا که از دست بیگانه گرفتند و به دست صاحبخانه دادند بنابراین نباید انقلاب را ارزان بفروشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه صاحب اصلی این انقلاب مردم هستند، بیان کرد: مردم خوب انقلاب کردند و هر وقت از وعده‌های دروغین و روزنامه ها و پارازیت‌های بیگانه و داخلی بتوانند فاصله بگیرند و کلید خانه خود را به دست فرد صالح دهند، در قسمت پایانی انقلاب موفق می‌شویم. انقلاب مردم نمره 20 دارد اما انتخاب آن‌ها ضعیف است.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha