جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پورمحمدی

حوزه/ دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: فضای جهانی مجازی لجام گسیخته می تازد اما آنگونه نیست که گرایش به دین ضعیف شده باشد چراکه امروزه آمار ثبت نام کنندگان در مراسم اعتکاف به بیش از ۸۰۰ هزار نفر رسیده و قشر عظیمی از جوانان را تشکیل می‌دهد که این امر نشان از رویش معنویت در اسلام است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام مصطفی پور محمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، امروز در همایش منطقه‌ای طلاب و روحانیون خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: دشمنان از روزهای اول برای عمر انقلاب اسلامی تاریخ تعیین کردند اما به اهداف خود برای براندازی نرسیدند.

وی افزود: انقلاب اسلامی علی رغم توطئه‌ها، فتنه‌های پی در پی و عملیات‌های عظیمی که به صورت آشکار و پنهان علیه آن انجام دادند، هنوز پابرجا بوده و به راه خود ادامه می‌دهد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با زیبایی، درایت و هنرمندی تعبیری پرمعنا، پر مفهوم و لطیف برای حرکتی که باید پرشتاب باشد را یک گام عنوان کردند، گفت: برخی افراد گزارش‌هایی تحریف شده بیان می‌کنند تا جلوه‌هایی از ناکار آمدی نظام ارائه دهند.

حجت الاسلام پورمحمدی تصریح کرد: دشمن می‌خواهد تحولات عظیم ۴۰ ساله و دستاوردهای انقلاب را مخدوش کند.

وی با بیان اینکه سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته موفق ترین کشور در کاهش سطح فقر بوده، بیان داشت: در این سال ها از شش و نیم درصد فقر شدید به کمتر از ۲ و نیم درصد رسیده ایم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: همچنین طبق آمار دیگری از سوی سازمان ملل، جمهوری اسلامی در ۳۰ سال گذشته در توسعه انسانی شامل رشد بهداشت، رشد توسعه زیرساخت‌ها، کاهش مرگ و میر و افزایش سن، اولین کشور دنیا بوده است.

حجت الاسلام پورمحمدی جنبه فرهنگی کشور را در چند سال اخیر دچار کاهش دانست و گفت: فضای جهانی مجازی لجام گسیخته می تازد اما آنگونه نیست که گرایش به دین ضعیف شده باشد چراکه امروزه آمار ثبت نام کنندگان در مراسم اعتکاف به بیش از ۸۰۰ هزار نفر رسیده و قشر اعظمی از جوانان را تشکیل می‌دهد که این امر نشان از رویش معنویت در اسلام است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن در این مورد که زنان به عنوان نیمی از جامعه اسلامی مورد احترام نیستند، دروغ می گوید، گفت: آمار انتخابات، نشان داد که میزان شرکت زنان در انتخابات سال ۸۶، بالای ۴۹ درصد بود یعنی زنان پا به پای مردان در تعیین سرنوشت کشور مشارکت دارند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز اعلام کرد: در خراسان‌جنوبی بالای هزار و ۵۰۰ نفر روحانی خواهر وجود دارند و در کشور نیز بیش از ۶۰ هزار روحانی خواهر فارغ التحصیل سطح یک حوزه داریم که رویش انقلاب را نشان می‌دهد.

پورمحمدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی گام‌های زیادی در ابعاد مختلف برداشته اما دیده نمی‌شود،  عنوان کرد: دنیا مقهور انقلاب اسلامی است و دشمن می‌خواهد ایران نقطه‌ای برای تفرقه افکنی و اختلاف باش

وی متذکر شد: قدرت ملت ایران، رزمندگان و سرداران علاوه بر اینکه توانایی رئیس جمهور را ایجاد کرده، توان نظام است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه استکبار تحقیر را تحمل نمی‌کند و سر به طغیان گذاشته است، افزود: استکبار در هر تصمیمی، اذعان می کند که نمی‌تواند نقش جمهوری اسلامی را نادیده بگیرد.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه ایران در برخی رشته‌های نوپدید و تکنولوژی‌های پیشرفته، رتبه‌های چهارم و پنجم دنیا را به دست آورده، گفت: ما مدیران هم به خوبی کشور را نمی‌شناسیم و از تحولات خبر نداریم.

وی با اشاره به اینکه سنگرها و قله‌های فراوانی در چهل سال فتح کردیم اما در کنارش خطاها و ضعف‌های بزرگ و کوچک هم داشته‌ایم مطرح کرد: اشتباهات و ضعف‌ها به این معنی نیست که از هدف‌های بلندی که انتخاب کرده‌ایم، سست شده‌ایم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، اظهار کرد: پیام گام دوم انقلاب، تحول جهشی برای جبران ضعف‌ها و خطاها است و روحانیت برای رساندن پیام گام دوم انقلاب از خودشان شروع کنند.

پورمحمدی افزود: روحانیت رسالتی جز تحکیم دین، تبلیغ دین، رشد اخلاق، رشد دینی و رشد دین باوری ندارد.

وی با بیان اینکه مردم هر جا صداقت دیده‌اند از ما حمایت کرده‌اند، اظهار کرد: حرکت اول در گام دوم عیب جویی و عیب یابی خودمان است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha