سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: بلایای طبیعی از جمله سیل‌های اخیر باید به فرصتی برای اتخاذ راهکارهای مناسب و اصولی در بخش‌های مختلف بدل شود تا در آینده شاهد این میزان خرابی نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست شورای اداری استان، با تأکید بر خدمات‌رسانی شایسته‌تر به سیل‌زدگان خراسان شمالی در شهرستان‌های مانه و سملقان و راز و جرگلان، اظهار کرد: باید همه مردم و مسئولان دست به دست هم داده و به مدد سیل‌زدگان بشتابند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت مدیریت بهتر بحران‌های مختلف در کشور، تصریح کرد: بلایای طبیعی ازجمله سیل‌های اخیر باید به فرصتی برای اتخاذ راهکارهای مناسب و اصولی در بخش‌های مختلف بدل شود تا در آینده شاهد این میزان خرابی نباشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید از دل بلایای طبیعی راهکارهای مناسبی اتخاذ شود، خاطرنشان کرد: بلایای طبیعی در ظاهر بلا ولی در باطن نعمت بوده و باعث می‌شود ما به مدیریت و برنامه‌ریزی و تصمیمات خود رجوع کرده و ایرادات خود را به دست آوریم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به برخی از مشکلات به وجود آمده در کشور به دلیل سیل، افزود: سیل یا بلایای طبیعی الزاماتی دارد که اگر این الزامات و استاندارها رعایت نشود باعث بحران می‌شود.

وی ضمن تأکید بر مدیریت و برنامه‌ریزی در بحران‌ها، خاطرنشان کرد: ما باید ایرادات را بررسی و نقطه‌ضعف‌ها و ایرادات را رفع کنیم تا در بحران غافلگیر نشویم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان حدیثی از امام صادق(ع) که فرموده‌اند: بلایای طبیعی ظاهرش بلا ولی در باطن نعمت است، خاطرنشان کرد: کشور عزیزمان ایران با بحران خشک‌سالی روبرو بود ولی با این بارش‌ها شاهد احیای دریاچه‌ها، رودها و سدها بودیم که این‌ها همه نعمت الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اما در عین حال سیل‌های اخیر به دلیل نقطه‌ضعف‌ها و ایرادات و عدم استانداردهای موجود باعث بروز مشکلات متعددی در کشورمان برای هم‌وطنان شده؛ ازاین‌رو لازم است از این بلایای طبیعی برای آینده درس بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha