سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام مینازاده

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان بر توسعه فعالیت های مدارس علمیه استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین میناپور، امروز صبح در اجلاس مدیران حوزه علمیه استان لرستان در مدیریت حوزه استان گفت: این اجلاس، دوازدهمین اجلاسیه فصلی مدیران حوزه علمیه استان لرستان است که علاوه بر 13 مدیر مدارس علمیه با حضور آیت الله اعرافی برگزار می شود.

وی افزود: اجلاسیه مدیران حوزه علمیه استان لرستان به شکل فصلی در یکی از شهرهای استان لرستان برگزار می شود؛ خرم آباد، میزبان اجلاسیه فصل زمستان بود؛ این جلسات با حضور علمای بلاد و امام جمعه استان برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور عنوان کرد: یکی از مشکلات مدیریت حوزه علمیه استان خرم آباد، مشکل مکانی و فقدان یک سالن همایش و اجلاسیه است که مشکلاتی را برای برگزار برنامه های حوزوی و همچنین همایش های مبلغین طرح هجرت ایجاد کرده است؛ وجود فضای مکانی در حوزه برنامه هایی را از جمله برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی، تسهیل می کند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان یادآورشد: مبلغین استان لرستان در مناطق صعب العبور فعالیت می کنند و همیشه شرایط دشواری را پیش روی دارند که باید از آنها حمایت کرد؛ البته مبلغین ما همیشه بی هیچ چشم داشتی فعالیت های تبلیغی خود را دنبال پیگیری می کنند.

وی افزود: مجموعه طلاب مدارس استان لرستان شامل 1261 طلبه است؛ دو درس خارج آیت الله نیازی و میرعمادی با حضور 103 نفر در استان لرستان دایر است؛ تعداد کلی طلاب با جمع دیگر طلاب بیش از 1400 طلبه را شامل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور عنوان کرد: مدارس 13گانه دارای کادر علمی هستند که در مدارس علمیه مختلف از جمله کمالیه و... فعالیت دارند که شامل 133 نفر هستند؛ کادر مدیریتی و معاونین آموزش مدارس حوزه علمیه استان لرستان تکمیل است و معاونین آموزش فعالیت هایی چون بخش تهذیب را نیز دنبال می کند.

وی گفت: متاسفانه معاون پژوهشی در استان لرستان وجود ندارد؛ گرچه فعالیت های پژوهشی در شکل دیگری دنبال می شود و در برخی از مدارس مدیران، برخی اساتید و معاونین آموزش فعالیت های پژوهشی طلاب، پیگیری می شود.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان یادآورشد: برگزاری جشن تلبس از سال 95 تا کنون، دوره میثاق طلبگی، جشنواره علامه حلی، آزمون ورودی استانی ،کارگاه تلبس، برگزاری دوره توانمندسازی پژوهشی، برگاری دوره های توانمندسازی علمی کاربردی آموزشی و تبلیغی، آزمون و مصاحبه ارتقای حکم تدریس از سوی معاونت آموزش از سوی کل اساتید و ارتقای سطح اساتید، کارگاه پژوهشی، برگزاری جلسات اخلاق، به شکل مستمر در حوزه علمیه استان برگزار شده است.

وی افزود: دیدارهای دوره ای از مدارس علمیه استان، برگزاری اجلاسیه فصلی، برگزاری آزمون طلاب حافظ قرآن کریم، اجرای طرح جامع تهذیبی در مدارس استان و...از جمله فعالیت هایی است که به شکل مستمر در مدیریت حوزه علمیه استان لرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور عنوان کرد: آموزش طلاب در زمینه حوادث غیرمترقبه، حضور 1000 طلبه در راهپیمایی در دوسال اخیر در راهپیمایی اربعین و طرح راهیان نور، حضور در همایش های تعاملی استانی، برگزاری کارگاه های بصیرت افزایی در مدارس، برگزاری همایش هفته بسیج، برگزاری همایش تجلیل از طلاب رزمنده و جانباز استان و خانواده شهدا، برگزاری برنامه های میدانی تجلیل از معمرین و پیش کسوتان تبلیغی و جهادی طلبه استان، ساماندهی 177 طلبه مبلغ طرح هجرت و امین در استان از جمله فعالیت های حوزه علمیه استان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha