سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
جامعه اسلامی بلغارستان خواستار مبارزه پلیس با حملات ضداسلامی شد

حوزه/ در حالی که در روزهای اخیر یک مسجد و دفتر مفتی اعظم بلغارستان در شهر مرکزی صوفیه مورد حمله اسلام هراسان قرار گرفته اند، جامعه اسلامی این کشور خواستار مبارزه با جرایم نفرت محور شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از balkaninsight، جامعه اسلامی بلغارستان از پلیس خواسته اند درباره حملات ضداسلامی به یک مسجد و دفتر مفتی اعظم این کشور در شهر صوفیه، پایتخت و بزرگترین شهر این کشور اقدام جدی در پیش بگیرند و به عنوان یک جرم «نفرت محور» به این حملات نگاه کنند.

گفتنی است روز پنج شنبه، پنجره های ساختمان مرکز اسلامی در مرکز صوفیه توسط فرد ناشناسی شکسته شد. این درحالی است که سه روز پیش نیز شعارها و نمادهای نفرت از جمله صلیب شکسته بر روی ساختمان مسجدی در مرکز شهر نوشته شده بودند.

جلال فایک سخنگوی دفتر مفتی اعظم گفت: این یک جرم نفرت محور واضح است. متاسفانه در بلغارستان تاکنون کسی به خاطر این جرم محکوم نشده است. و آن ها همیشه این اقدامات را به مست ها و اراذل و اوباش نسبت می دهند.

وی افزود که حملات توسط دوربین های مداربسته ضبط شده اند و نشان می دهند که فرد مهاجم سنگ ها را از کیسه ای بیرون آورده و آن ها را به سمت پنجره پرتاب می کند، که این نشان می دهد اقدامی کاملا عمدی و از پیش برنامه ریزی شده بوده است.

فایک در ادامه گفت: حضور ملی گرایان افراطی در دولت ائتلافی سبب تحریک و تشویق برخوردهای ضداسلامی شده است.

وی با اشاره به حملات علیه کنیسه ها در ماه ژانویه خاطر نشان کرد:  اگر این اقدام را نادیده بگیریم، به این معناست که چشممان را به روی یک پدیده جدی و خطرناک ملی بسته ایم که می تواند هرکسی را هدف قرار دهد.

گفتنی است گروه های حقوق بشر، ناتوانی بلغارستان در مبارزه با جرایم نفرت محور را مسبب ترویج خشونت و پیش داوری علیه اقلیت ها از جمله مهاجران، پناهندگان و مسلمانان می دانند.

کمیته هلسینکی، بزرگترین گروه حقوق بشر در بلغارستان، در گزارش سالانه 2018 خود تعدادی از حملات علیه اماکن مذهبی در سراسر این کشور را گنجانده و در باره عبارات و سخنرانی های نفرت محور علیه جوامع مذهبی که همیشه «بدون مجازات» باقی مانده و رو به گسترش هستند هشدار داده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha