چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌الاسلام رفیعی پژوهش

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم گفت:بسیاری از بزرگان حوزه در موضوعات مختلف به تحقیق و پژوهش می پرداختند و خود منشا تولید علم در جامعه بودندکه این روش وسیره بزرگان باید برای طلاب وفضلا سرمشق باشد

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی  امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مدرسه علمیه علوی قم که در نمازخانه این مدرسه برگزار شد، به تبیین اهمیت پژوهش و تحقیق برای طلاب پرداخت.

وی گفت:باید از این فرصت و استعداد که خدای متعال برای تحصیل علوم اهل بیت(ع)به  طلاب داده است نهایت استفاده را برد؛ چرا که در روایت داریم که علم و دانش راس همه خیرات است و جهل و نادانی راس همه شرها که با این بیان نورانی حضرت علی (ع)معلوم می شود که کسانی که در حوزه های علمیه مشغول به تحصیل هستند راه صحیح را انتخاب کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به وظیفه طلاب خاطرنشان کرد:بخش مهمی از وظیفه یک طلبه با ورود به حوزه علمیه تعلیم و یادگیری علوم دینی است که باید در این راه از هیچ کوششی دریغ نکند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم با اشاره به این که لازمه نشر معارف اسلامی و تبلیغ دینی تحقیق و پژوهش کافی است افزود:سیره بسیاری از بزرگان حوزه مانند علامه طباطبایی ها بر این بوده است که در موضوعات مختلف به تحقیق و پژوهش می پرداختند و خود منشا تولید علم در جامعه بودندکه این روش بزرگان برای طلاب وفضلا سرمشق بسیار خوبی است.

*تحقیق و پژوهش رمز موفقیت طلاب

مدیر دفتر امور پژوهشی معاونت پژوهش حوزه های علمیه افزود:نشر علوم اهل بیت(ع)تنها به یک سری محفوظات صرف وبیان آن برای  مردم نیست؛ بلکه اگر طلبه ای بخواهد در تبلیغ یا تدریس موفق باشد، باید اهل پژوهش در موضوعات مختلف بوده و بتواند با شکافتن هسته علم، دایره علوم را در همه زمینه ها گسترش دهد و دانشی را بردانش های بشر بیفزاید.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با اشاره به این که باید در کنار تعلیم و پژوهش به تهذیب نفس هم پرداخت تاکید کرد:

طلبه موفق و منشا اثر درجامعه کسی است که در کنار تحصیل و انجام کارهای پژوهشی، اهل تهذیب نفس هم باشد، چرا که علم و دانش حقیقی، نوری است که خدای متعال به قلوب کسانی که لایق باشند و بخواهد می اندازد و باید با یک قلب پاک و تهذیب نفس کافی به این مهم دست یافت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha