جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست منصور فرجی با فرماندار کاشان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کاشان، افزایش آمار طلاق در این شهرستان را نگران کننده دانست و با بیان اینکه از ۳۸۰۰ ازدواج سال ۱۳۹۰ در کاشان، ۵۶۰ طلاق اتفاق افتاده است، گفت: سال گذشته بیش از ۲۰۸۷ ازدواج در کاشان انجام شد و ۸۷۷ مورد طلاق ثبت گردیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در نشستی با فرماندار کاشان با ابراز تاسف از این که بعضی از مسئولین شهرستان از بیان آسیب های اجتماعی، خانوادگی و فرهنگی کاشان نگران می شوند، اختلافات سیاسی و اختلاف سلیقه ها را موجب عدم پیشرفت کاشان دانست.

مدیر حوزه علمیه کاشان، افزایش آمار طلاق در این شهرستان را نگران کننده دانست و با بیان اینکه از ۳۸۰۰ ازدواج سال ۱۳۹۰ در کاشان، ۵۶۰ طلاق اتفاق افتاده است، گفت: سال گذشته  بیش از ۲۰۸۷ ازدواج در کاشان انجام شد و ۸۷۷ مورد  طلاق ثبت گردیده است.

وی با ابراز گلایه از وجود دستگاه ها و نهادهای موازی در عرصه خانواده و عدم انسجام بخشی در این زمینه، ابراز داشت: اگر یک ارگان یا نهاد خاص مسئول  حفظ بنیان خانواده باشد،  آسیب های فرهنگی و اجتماعی کمتر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با اشاره به این که فرمانداری نماینده ای را برای شرکت در جلسات مشاوره و خانواده حوزه علمیه کاشان معرفی کند، به نقش روحانیون در کاهش آسیب های اجتماعی به دلیل فضاهای بسیار زیادی که در اختیار دارند، اظهار کرد: همکاری و هماهنگی دستگاه های فرهنگی و اجتماعی با روحانیون و حوزه علمیه در زمینه حفظ بنیان خانواده باید فعال تر شود.

مدیر حوزه علمیه کاشان، وجود بیش از 550 مسجد در این شهرستان را ظرفیت بسیار خوبی برای رفع آسیب های اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: سالانه 30 هزار ساعت، مبلغین در مساجد و حسینیه های کاشان سخنرانی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، تحصیل بیش از 1600 طلبه در مدارس علمیه، وجود علما، روحانیون، فضلا، و فعال بودن بیش از 90 درصد مساجد و فضاهای فرهنگی مذهبی کاشان را پتانسیل بالایی برای رفع معضلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی این شهرستان برشمرد و ادامه داد: درب هیچ مسجدی در کاشان به روی نمازگزاران قفل نیست.

وی، با بیان اینکه شهرستان کاشان با وجود 20 حوزه علمیه برداران و خواهران رتبه هفتم کشوری را کسب کرده است، اظهار کرد: مسئولین فرهنگی باید از ظرفیت حوزهای علمیه بیشتر استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی از شرکت 32 نفر از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه کاشان در دوره آموزشی تخصصی مشاوره خانواده با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه قم خبر داد و گفت: شرکت کنندگان در این دوره، پایان مرداد ماه سال جاری به عنوان مشاوران قوی، به صورت رایگان درخدمت شهروندان و خانواده های کاشانی خواهند بود.

حجت الاسلام علی نظاری، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کاشان نیز در این جلسه با انتقاد از عدم هماهنگی مسئولین فرهنگی کاشان در ورود گردشگران بدحجاب به این مدرسه، گفت: بعضی ازگردشگران بدون هماهنگی به نام دانشجوی معماری و گردشگر داخلی و خارجی، با وضعیت بسیار بد و هنجارشکنانه وارد این مدرسه می شوند و هیچ فردی نیز برای نظارت و کنترل گردشگران در این مدرسه مستقر نشده است.

حجت الاسلام سمیعی، مدیر مدرسه باب العلم آیت الله اعتمادی کاشان هم در این جلسه به معضلات فرهنگی شهر راوند اشاره کرد و با بیان اینکه گردشگران و اتباع بیگانه باید فعالیت هایشان متناسب با فرهنگ دارالمومنین کاشان باشد، گفت: اتباع بیگانه و افرادغیربومی ساکن در کاشان باید رعایت فرهنگ دارالمومنین را بکنند

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha