شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 21, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر نوائی

حوزه/ مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گفت: شناسایی نخبگان و استعدادهای عرصه آموزش حوزه علمیه خراسان به پایان رسیده و از ابتدای مهرماه نیز شناسایی نخبگان و مستعدین برتر عرصه پژوهش کلید می خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین نوایی، مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در نشست صمیمی با نخبگان و مستعدین برتر این حوزه با بیان این که تفاوت و اختلاف درجات در نظام هستی امر بایسته ای بوده و بر اساس مشیت الهی، تفاوت در ارکان مختلف عالم مشهود است، گفت: خداوند متعال نیز در قرآن بدان اشاره کرده است که این اختلافات چه در نظام طبیعی و چه در نظام ملکوت از جمله در عالم انسانی مشهود بوده و اختلاف در پیامبران، کتب آسمانی، فهم ها و برداشت ها متفاوت و جزء سرشت انسانی است.

وی ادامه داد: با عنایت به اختلاف استعدادها و توان دریافت درجات علمی، از چندین سال گذشته و به ویژه از زمان حکم انتصاب مدیر و اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان از سوی مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) بنابه رسالتی که حوزه در راستای مهندسی انسانی جامعه خویش داشت، شناسایی استعدادهای برتر خویش را آغاز کرد.

مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با بیان این که در عرصه آموزش تا کنون هفت مرحله شناسایی در خراسان رضوی و یک مرحله در خراسان شمالی و جنوبی پشت سر گذاشته شده است، عنوان کرد: تا کنون قریب 320 نفر از نخبگان و مستعدین برتر شناسایی شده اند که گام بعدی شناسایی نخبگان و مستعدین برتر نیز در عرصه پژوهش است.

حجت الاسلام والمسلمین نوایی با بیان این که با آغاز شناسایی نخبگان و مستعدین برتر عرصه پژوهش از ابتدای مهرماه، استعدادهای پژوهشی شناسایی میشوند، ابراز کرد: شناسایی مستعدین و نخبگان در عرصه تبلیغ، فرهنگی، اخلاق و تهذیب و بینش سیاسی نیز به تدریج پس از پیگیری عرصه های آموزشی و پژوهشی، در دستور کار قرار دارد. 

وی با بیان این که بناست در سال جاری نخبگان و مستعدین استان های خراسان شمالی و جنوبی نیز در عرصه های آموزشی و پژوهشی شناسایی شوند، افزود: در حوزه های علمیه خواهران نیز همین روند شناسایی نخبگان و مستعدین برتر ادامه دارد.

مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با بیان این که شناسایی نخبگان توقفگاه نیست، بلکه حمایت های خوبی برای مستعدین برتر این حوزه برنامه ریزی شده و در بنیاد ملی نخبگان نیز تصمیمات ارزشمندی گرفته شده است تا از مستعدین حمایت های مالی و معنوی صورت بگیرد، خاطر نشان کرد: بنیاد ملی نخبگان نیز دیدگاه والایی نسبت به حوزه علمیه خراسان پیدا کرده و افتخار می کنیم که استعدادهای والا شناسایی شده اند اما این توقف گاه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نوایی با بیان این که بناست حرکت علمی را در بخش دوم کار که ساماندهی مستعدین برتر و نخبگان می باشد، کلید بزنیم، بیان کرد: معنای این سخن آن است که از مستعدین برتر انتظاراتی وجود دارد و استعدادهای برتر در عرصه های نو همچون ارتقای علمی و دانشی باید با همه همت و توان خود، حرکت جدی و مضاعفی را دنبال کنند.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقا و ساماندهی علمی حوزه علمیه خراسان بیان کرد: حرکت علمی مستعدین برتر را می توان اثرگذار در بعد کلان حوزه دانست و این حرکت باید شتاب دار باشد چراکه در این عرصه جایگاه ویژه ای وجود دارد و بناست چهار رشته تخصصی فقه مقارن، حکمت و علوم عقلی، فقه الاقتصاد و فقه های مضاف به عنوان رشته های تخصصی کلید زده شوند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha