جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
برای کسب رای مسلمانان در انتخابات، با اسلام هراسی بجگید

حوزه/ در بیانیه ای که اخیرا توسط شورای مسلمانان انگلیس خطاب به احزاب سیاسی این کشور منتشر شده، با بیان اینکه مسلمانان نقش قابل توجهی در انتخابات دارند، خواسته های آنان اعلام شده است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، به گفته شورای مسلمانان بریتانیا، نامزدها و احزابی که در انتخابات عمومی شرکت می کنند باید برای مقابله با نژادپرستی و اسلام هراسی متعهد شوند تا از حمایت رای دهندگان مسلمان برخوردار شوند.

این شورا  پس از مشورت با همپیمانان و جوامع اسلامی در سراسر انگلیس ، بیانیه ای مبنی بر چگونگی تأثیرگذاری سیاست های احزاب در رابطه با خواسته های مسلمانان را منتشر کرد.

براساس بیانیه منتشر شده، چشم انداز مسلمانان انگلیس در انتخابات عمومی ۲۰۱۹ ، در ۲۶ حوزه انتخابیه با جمعیت حداقل ۲۰ درصد مسلمان و در دو حوزه بیرمنگام و بردفورد وست با تخمین بیش از ۵۰% سکنه مسلمان اعلام شد.

این شورا هفته گذشته گفت، رای دهندگان مسلمان می توانند بر ۳۱ کرسی حاشیه تأثیر بگذارند و  روز جمعه، نخستین ثبت نام رای دهندگان   در مساجد و سازمان های اسلامی انجام گرفت.

گزارش جدید از مسلمانان انگلیس می خواهد اطمینان حاصل کنند که صدای تمامی مسلمانان شنیده شود و خواسته های آنان به گوش سیاستمداران برسد

در این بیانیه آمده است: از بسیاری جهات، مسائلی که مسلمانان را نگران می کند، از مسائلی که دیگر مردم بریتانیا با آن روبرو هستند ، تفاوت نخواهد داشت. در حوزه های انتخابیه در بالا و پایین کشور، مسلمانان انگلیس مانند دیگر شهروندان تحت تأثیر اثرات منفی برگزیت، مشکلات خدمات درمانی و وضعیت بد اقتصادی قرار گرفته اند.

این بیانیه در ادامه افزود: نگرانی های جدی مبنی بر احیای راست افراطی وجود دارد، که باعث افزایش اسلام هراسی در حزب حاکم و بخش هایی از رسانه ها شده و نگرش نامناسبی علیه مسلمانان در جامعه شکل داده است.

این گزارش ۱۰ مبحث اصلی را پیش روی سیاستمداران گذاشته که از جمله آن ها مقابله با نژادپرستی و اسلام هراسی، سپس آزادی مذهبی است.

سایر موضوعات مهم مربوط به تعامل با جوامع مسلمان، ایمنی در مکان های عبادت، رسیدگی به وضعیت پناهندگان  و تبعیض در سیستم عدالت کیفری، برابری در آموزش و پرورش، افزایش مشارکت اقلیت ها و زنان در فعالیت های اجتماعی، خدمات مؤثر در امر بهداشت و درمان سالمندان و سیاست خارجی است.

براساس این گزارش، مسلمانان ۴.۸ درصد از کل جمعیت انگلیس را تشکیل می دهند. اگرچه ۸.۱ درصد از کل کودکان در سن مدرسه، مسلمان هستند. حدود ۱۷۰۰ مسجد نیز در سراسر این کشور وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha