جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر بهرام سرمست/ استاندار قم

حوزه/ استاندار قم گفت: روحانیت و مراجع معظم تقلید حتی پیشگام تر از دولت در عرصه سلامت و درمان قم درخشیده و از خود خدمات و برکات فراوانی به یادگار گذاشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه بهرام سرمست، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در اولین همایش تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: باید خدمات خیرین روحانی در عرصه سلامت به ویژه اقدامات بزرگ و ماندگار علما و مراجع معظم تقلید را برای مردم هر چه بیشتر و بهتر تبیین و تشریح کرد.

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تبریک این ایام به آحاد ملت بسیجی ایران گفت: همان طور که بسیجیان و رزمندگان ما در طول دفاع مقدس و پس از آن در راستای دفاع از مهین اسلامی مان، حماسه خلق کرده و جان فشانی نمودند، امروز هم به لطف الهی، خیرین حوزه سلامت برای دفاع از سلامت جامعه بسیج شده و مشغول به خدمت رسانی هستند.

استاندار قم همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش و تجلیل از خیرین روحانی عرصه سلامت در شهر کریمه اهل بیت(ع) افزود: استان و شهر مقدس قم کانون و محور علم و اجتهاد است و با این وجود از گذشته، علما و مراجع بزرگوار این شهر نسبت به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی دغدغه داشته و با ساخت بیمارستان ها و درمانگاه های متعدد حقیقتاً در این زمینه ها بسیار خوش درخشیده اند، به گونه ای که حتی پیشگام تر از دولت، بار سنگین این مسئولیت را بر دوش کشیده اند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه دولت‌ها نتوانند از ظرفیت مجامع خیرین و اعتقادات خدا باورانه بهره ببرند، بی شک در انجام مسئولیت‌هایشان در زمینه تامین سلامت جامعه با مشکلات جدی روبرو می شوند.

سرمست همچنین بر لزوم بهره گیری حداکثری از توان و ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در عرصه بهداشت و درمان تاکید کرد و افزود: ما باید کاری کنیم که استان قم در خصوص گردشگری سلامت به جایگاه ویژه ای دست یابد و در این راستا البته فعالیت های موثری در دست انجام است تا به یاری خدای متعال به این هدف برسیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha