دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
امام جمعه جم

حوزه/ امام جمعه جم گفت: درک اهمیت کار و کارگر موجب تلاش برای تولید کار حقیقی و مفید می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز شوراها گفت: اهمیت شوراها به عنوان یک پارلمان مردمی در دل مردم بسیار زیاد است، شوراها زبان گویای مردم هستند همه مسئولین و ارکان باید به شوراها ایمان داشته باشند و به عنوان یک بازو نگاه کنند احترام شوراها احترام و توجه به مردم است.

خطیب جمعه جم با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس بیان داست: خلیج همیشه تا ابد فارس هویت تاریخی ایران اسلامی است و اسناد کهن تاریخ و جغرافیا مزین به نام زیبای خلیج فارس می باشد.

وی با اشاره به موضوع مبارزه با فساد و ابلاغ فرمان 8 ماده‌ای مبارزه با فساد توسط مقام معظم رهبری گفت: فرمان های مقام معظم رهبری احکام الهی ولایی و مدیریتی است به ویژه فرمان مبارزه با فساد که دکترین انقلاب اسلامی بر آن بنا شده است و مبارزه با فساد اصل مهم مدیریتی انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام محمدی با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر به تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگران پرداخت و اظهار داشت: برجسته شدن ارزش کارگر در جامعه، هدف از دیدار سالانه با کارگران است. اگر کارگر نباشد، از کار و آثار آن و پیشرفت و شکوفایی کشور خبری نیست.

وی با بیان اینکه حال کارگران خوب شود حال کشور خوب می شود گفت: درک اهمیت کار و کارگر موجب تلاش برای تولید کار حقیقی و مفید می شود.

امام جمعه جم با بیان اینکه تعریف زبانی از کارگران، خوب اما ناکافی است بیان داشت: تولید، ستون فقرات کشور و کارگران، ستون فقرات تولید هستند؛ بخش مهمی از شعار امسال یعنی رشد تولید، به جامعه کارگری مربوط می‌شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه برخی اعتراض‌ها در محیط کارگری از جمله اعتراض به تأخیر در پرداخت حقوق‌ها و یا واگذاری‌های غلط و فاسد بجا است گفت: این اعتراض‌ها در واقع کمک به دولت و نظام و آگاه کردن آنها است.

امام جمعه جم توجه به خواسته های منطقی کارگران را امری مهم دانست و گفت: چهارده هزار شهید جامعه کارگری، چهارده هزار پرچم افتخار و وفاداری در دست کارگران است.

حجت الاسلام محمدی با پرداختن به مساله اشتغال و ضرورت اشتغال برای همه گفت: در شرکت های مستقر در شهرستان نیرو جذب شده است ولی متاسفانه از جوانان شهرستان یا صفر یا قریب به صفر است ای کاش جوانان منطقه یا استان جذب شده بودند، اداره کار و تعاون ورود کنند.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم ابراز داشت: استاد مطهری شهید جهاد تبیین است. شهید مطهری، نه یک فرد بلکه یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود.

امام جمعه جم با بیان اینکه معلمان وارث راستین انبیا هستند گفت: هرچه روشنایی و دانایی داریم از معلمان است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه معلم تراز انقلاب اسلامی، محور تحول بنیادی در آموزش و پرورش است ابراز داشت: در شرایط کنونی نیاز مبرم به مطهری‌های گام دوم انقلاب و معلم تراز انقلاب اسلامی داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کارگر بازنشسته IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    0 0
    🔻روزنامه جمهوری اسلامی: ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند ▪️سخنِ حضرتِ آیت‌الله جوادی آملی را می‌خوانیم که به کلامِ نورانی امام علی(ع) هشدار می‌دهند: "مَا ضَرَبَ ‌الله الْعُبَاد بِسُوطٍ أَوْجَعُ مِنَ الْفَقْرِ؛ هیچ تازیانه‌ای بدتر از فقر نیست." این اصل اول؛ اصل دوم آن است که اگر کسی این تازیانه را خورد، از این طرف تازیانه به دوشش می‌خورد، از آن طرف دین از عقلش رخت برمی بندد." ایشان هشدار می‌دهند که، "حواستان جمع باشد. اگر کسی با دست خالی به منزل برود از خدای سبحان همان لحظه، تقاضای مرگ می‌کند؛ آبروریزی پیش زن و بچه قابل تحمل نیست." ▪️ایشان حتی پاسخ آنانی که مدام "شعبِ‌ابی‌طالب" را به رخ می‌کشند تا به زعم خود مردم را به ضرورت مقاومت همیشگی توجه دهند را هم می‌دهند: در جریان شعب‌ابی‌طالب که مسلمانان، سه سال در محاصره بودند، پیغمبر امتحانش را پس داد،فرمود: خدایا، بین ما و نان ما جدایی نیانداز!" دلیلش را هم کلام نبوی می‌دانند که اگر نان مردم قطع بشود و مردم در اقتصاد آسیب ببینند، سخن از دینداری باقی نخواهد ماند.
    • ؟ IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
      0 0
      مدینه هم شعب ابی طالب بود؟ اصحاب صُفّه چه کسانی بودند؟ وضعیت زندگی پیامبر صلی الله علیه و آله و وصیش و خانواده شون چگونه بود؟ نشنیده ایم که پیامبر وقتی زنی تقاضای تزویج کرد و حضرت به اصحاب فرمود چه کسی حاضر است با این زن ازدواج کند مردی گفت من، فرمود چه داری مهرش کنی؟ گفت هیچ و در نهایت تعلیم برخی سور کوتاه قرآن شد مهریه. با طرز فکر ما اقدامات این چنینی پیامبر چگونه نگریسته می شود؟ مگر نفرمود: ان الله هو الرزاق؟ چرا دنبال دیگرانیم؟