یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه یکی از کارکردهای اساسی وقف برای آسایش مردم است گفت:آماده هستیم به شرط باقی ماندن این محل بصورت وقفی شهرداری محل را به پارک تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، جلسه تعیین تکلیف وضعیت قبرستان منطقه قدیمی دهخدا شهر زنجان ما بین اوقاف و شهرداری با حضور مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در این جلسه گفت: جلسات متعدد قبل منجر به تفاهم نامه‌ای شده است باید کار را قانونی پیش بریم و ماهم دغدغه مردم داریم، اما توافقات باید کارشناسی شده باشد.

وی افزود: موافق پیشبرد امور به نفع مردم هستیم ، یکی از کارکردهای اساسی وقف برای آسایش مردم است و الان هم همانگونه است ،اما بعضی مقررات در اختیار ما نیست و آماده هستیم به شرط باقی ماندن این محل بصورت وقفی خود شهرداری اینجا را تبدیل به پارک کند.

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: مردم از شرایط موجود این محل اذیت میشوند درحالی که نهادهای متولی می توانند تغییر کاربری بدهند و باید اینکار را انجام دهند،به هرحال باید این فضا تغییر کند و نباید دود این مسئله به چشم مردم برود.

وی افزود: امیدواریم با اقدامات و هماهنگی های صورت گرفته تا تابستان امسال تغییر کاربری به پارک تصویب شود.

طاهری بیان کرد: خوشبختانه هیچ نهادی دنبال منفعت در این مسئله نیست و در نهایت دیدگاه اوقاف هم باید این باشد که مردم از وضعیت این محل اذیت نشوند و اگر راهکار میان بری هم برای حل مسئله هست باید انجام دهیم.

گفتنی است، این زمین در اواخر دوره قاجار در بیرون از دروازه های شهر واقع بود و تحت مالکیت شخصی به نام کربلایی علی نقطه بندی بود که در این دوره توسط ایشان وقف دفن اموات مسلمین شد، تا اواسط دهه پنجاه شمسی این امر ادامه داشت و در این سالها با توجه به توسعه و گسترش شهر و احداث خانه های مسکونی در اطراف این قبرستان داخل در محدوده شهری شد و فرایند دفن در آن متوقف شد و از آن زمان تاکنون نیز همینگونه مانده است.

با توجه توقف دفن و متروکه ماندن این قبرستان و واقع شدن در منطقه پرجمعیت دهخدا ، مجموع این موارد برخی مشکلات بهداشتی و ایمنی ، برای اهالی محل به وجود آورده است که اوقاف و شهرداری در صدد هستند با توافق جامع ، ضمن حفظ حقوق موقوفه ، وضعیت این زمین را تعیین تکلیف کنند تا نتیجه ، منجر به رضایت و آسایش مردم محل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha