یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
دفاعیه

حوزه/طلاب موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه از پایان نامه خود با عنوان«قمار و آثار آن با تأکید بر مصادیق نوپدید» و «تدلیس بدنی در فقه امامیه و حقوق موضوعه ایران»دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، خانم عسگری طلبه رشته فقه و اصول موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه، پیش از ظهر امروز از پایان نامه خود با عنوان " قمار و آثار آن با تأکید بر مصادیق نوپدید"با داوری حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی دفاع کرد.

خانم عسگری در دفاع از پایان نامه خود بیان کرد: پدیده شوم قمار، از گذشته های دور، همواره در میان جوامع بشری به‌عنوان یک معضل اجتماعی و اقتصادی مطرح بوده است.

وی گفت: قمار، از جمله رفتارهای نابهنجاری است که با دخیل کردن شانس در دستیابی به منافع مورد نظر اشخاص، آنان را از کار و فعالیت اقتصادی مولد باز می دارد... ادیان الهی در طول تاریخ و در راستای هدایت بشر به مقابله با ناهنجاری ها و رفتارهای غلط و زیان بار پرداخته و انسان ها را از ارتکاب چنین رفتارهایی بر حذر داشته اند.

عسگری افزود: عمل قمار نیز از جمله رفتارهایی است که به جهت زیان های آشکار آن در کلیه ادیان و مذاهب الهی عملی قبیح و مذموم دانسته شده و از ارتکاب آن نهی شده است.

وی تصریح کرد: دین اسلام نیز به‌ عنوان کاملترین ادیان الهی، جدی تر از دیگر ادیان به مقابله با این عمل قبیح پرداخته است.

در ادامه خانم بیگ جانی در رشته فقه و اصول پایان نامه خود با عنوان "تدلیس بدنی در فقه امامیه و حقوق موضوعه ایران" را ارائه داد.

وی گفت: تدلیس از ریشه دلس به معنی ظلمت وتاریکی است و در اصطلاح فقهی و حقوقی تظاهر خدعه آمیز و فریبکارانه ی یکی از طرفین عقد یا شخص ثالث به نحوی که عیب جسمانی طرف عقد را پنهان کنند یا کمالاتی را بیان کنند که شخص فاقد آن است در نتیجه با اغوای طرف دیگر عقد منجر به انعقاد نکاح گردد.

دفاع از دو پایان نامه در موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه

دفاع از دو پایان نامه در موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha