یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تصاویر/ نشست علمی درخت‌کاری از منظر فقه محیط‌زیست

رئیس سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: فرهنگ‌سازی درخت‌کاری ‌و حفظ طبیعت توسط حوزه علمیه و طلاب انجام شود و مردم به کاشت درخت و نگهداری از آن توصیه شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست علمی "درخت‌کاری از منظر فقه محیط‌زیست" با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از طلاب و دانش‌پژوهان در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی قم برگزار شد.

عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور در این نشست با اشاره به اینکه ظرفیت‌های منابع طبیعی کشور برای بسیاری از مردم و مسئولین ناشناخته است اظهار کرد: ظرفیت عظیمی در منابع طبیعی وجود دارد، امروز زیرساخت‌های کشور به منابع طبیعی و درخت‌کاری نیاز دارد.

وی افزود: منابع طبیعی و خدادادی از مهم‌ترین زیر ساخت‌های کشور محسوب می‌شود و حفظ و نگهداری آن از اهم کارها است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: احیای منابع طبیعی کشور و نگهداری از آن و نیز ترویج فرهنگ درخت‌کاری از وظایف ملی است، امروز جنگل‌های شمال و جنگل‌های زاگرس از مهم‌ترین منابع طبیعی کشور است و گونه‌های مختلف گیاهی منحصر به فرد در آن وجود دارد.

نوبخت افزود: نقش فضای سبز، جنگل‌ها و مراتع در رفع آلودگی‌هوا و حفظ خاک بسیار مهم است و کاشت درخت و توسعه فضای سبز کشور امری لازم و نیازمند همکاری نهادهای مختلف و فرهنگ‌سازی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: از ۱۳ اقلیمی که در جهان وجود دارد، ۱۱ اقلیم آن در ایران است. ایران پل ارتباطی مهمی بین اقلیم‌های دنیا و دارای منابع‌طبیعی زیبا و جذاب است، نمونه‌های درختان و گونه‌های گیاهی در ایران بسیار منحصر به فرد است.

نوبخت اضافه کرد: فرهنگ‌سازی درخت‌کاری ‌و حفظ طبیعت توسط حوزه علمیه و طلاب انجام شود و مردم به کاشت درخت و نگهداری از آن توصیه شوند.

انتهای‌پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha