شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 21, 2024
حجت الاسلام حسنی حلم

مدیر ستاد اقامه نماز استان گفت: ملاک ارزیابی اجلاسیه نماز ، اجرای توافق نامه‌هایی است که ما بین دستگاه‌های اجرایی و ستاد اقامه نماز منعقد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی حلم، امروز، ۱۰ آذر ماه در اجلاس نماز همدان اظهار کرد: تلاش آحاد جامعه و مسئولین باعث شده تا توجه به موضوع نماز در سطح استان مطلوب باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به آیه شریفه قرآن اولین ثمره حکومت صالحان در جامعه اقامه نماز است، ادامه داد: اولین ثمره حکومت انسان‌های صالح و شایسته به فرموده خداوند، اقامه نماز در جامعه‌ای است که انسان را در بستر تربیت قرار دهد. آیه ۴۱ سوره حج که می‌فرماید: «همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، و پایان همه کارها از آن خداست.»

حجت‌الاسلام حسنی حلم ابراز کرد: وظیفه ذاتی پیامبر اکرم(ص) تربیت انسان است و اولین مربی انسان، خدا است که فرمود: «معلم اول انسان، خدای تبارک است که انسان را از تاریکی به نور هدایت کرد»؛ وظیفه ذاتی پیامبران نیز در همین راستا است.

وی با اشاره به اینکه، نماز، سریعترین مسیری است که انسان را در مبنای تربیت قرار می‌دهد، ادامه داد: نماز مبنای تربیت و خودساختگی انسان است و از همین رو بر او واجب شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان خاطر نشان کرد: اگر به دنبال جامعه‌ای نمازخوان، کارآمد و با نشاط دینی هستیم باید همگی نسبت به نماز اهتمام ویژه داشته باشیم؛ در جامعه نمازی، تنها هدف خواندن نماز نیست، بلکه باید به آثار و کارکردهای نماز در این جامعه توجه شود.

حجت‌الاسلام حسنی‌حلم افزود: هدف از برگزاری اجلاس نماز این است که آحاد مردم آن جامعه نمازی شود؛ اخلاق، رفتار، مسئولیت‌پذیری، نظم، خدا محوری، بیت المال، تربیت و ادب و همه امور انسان در یک جامعه پایبند به نماز باید نمازی باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ نماز که صورت اسلام است و قدردانی از فعالان و دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه نماز، اجلاس‌های نماز در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان اشاره‌ای به نقاط مثبت سامانه سجاده داشت و گفت: با راه اندازی سامانه سجاده، کاغذ بازی از سطح ادارات جمع شد، ماندگاری مستندات و صرفه جویی در زمان از دیگر نقاط مثبت این سامانه است.

وی با اشاره به اینکه هیئت ارزیاب، فعالیت دستگاه‌های اجرایی را در ۵ حیطه مورد بررسی قرار داده اند گفت: در این اجلاس از ۱۳ دستگاه در ۵ دسته، دستگاه‌های اجتماعی- رفاهی» دستگاه‌های «عمرانی- تولیدی- اقتصادی»، دستگاه‌های «فرهنگی- ورزشی»، دستگاه‌های «علمی- آموزشی و پژوهشی» و دستگاه‌های «مدیریتی- قضایی ونظارتی» تقدیر به عمل می‌آید.

وی یادآور شد: برخی دستگاه‌ها که در سال گذشته تقدیر و یا شایسته تقدیر شدند، اما امسال از گردونه تقدیر خارج شدند علت آن، تغییر مدیریتی و یا تغییر دبیران نماز دستگاه‌های مورد نظر بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha