سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام کوهساریان

حوزه/ امام جمعه موقت آزادشهر گفت: امروز بزرگترین خسران تضعیف اخلاق در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام ایوب کوهساریان در نشست «جایگاه اخلاق در جامعه اسلامی» که با حضور طلاب مدرسه علمیه کوثر علی آباد برگزار شد، مسیر طلبگی را مقتضی وجود سعادت و رشد انسان دانست و گفت: طبق روایات معصومین علیهم السلام، طالبان علم از جایگاه ویژه ای برخوردارند تا جائی که ثواب یک ساعت طلب علم مانند هفتاد سال عبادت کردن و پاداش شهادت در راه خدا است.

وی به ارزش اخلاق در منابع دینی اشاره کرد و افزود: در متون دینی، اخلاق و علم دو بال برای صعود انسان و یکی از دلیل های بعثت انبیاء شناخته شده است، در بخش هایی از قرآن کریم نیز برتر از تعلم است اما متاسفانه از بزرگترین خسران های امروزه تضعیف اخلاق بر جامعه اسلامی است. 

امام جمعه موقت آزادشهر با بیان اینکه در هر شرایطی برای پیشرفت، باید مقتضی موجود و موانع مفقود باشد، اذعان کرد: طالب علم باید موانع را از خود دور کند تا انسانی مفید برای جامعه باشد که در این راستا باید فضائل را کسب و رذائل را ترک کند.

حجت الاسلام کوهساریان در تشریح معنای فضایل اخلاقی بیان کرد: معنای فضایل اخلاقی در شریعت اسلام و عرف تفاوت هایی دارد، در شرع اسلام به امور تکلیفی انسان که قضای روح به شمار می آید، فضیلت گفته می شود و از مهمترین آنها برای طلبه می توان به نظم و انضباط اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha