جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: اشتغال خانگی بانوان، قالیبافی، گلیم بافی و خیاطی در حقیقت کمک‌کننده سرپرست خانوار در بحران‌های اقتصادی است و باید بانوان به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری شب گذشته  در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار کرد: اکثر مردم سؤال می‌کنند در این شرایط سخت اقتصادی و اوج تحریم‌ها چگونه باید زندگی کنیم که دخل‌وخرج با همدیگر بسازد و توصیه قرآن و روایات بر چه اصولی استوار است.

وی افزود: نسخه‌های قرآنی و روایی در این خصوص بسیار مهم است؛ شرایط امروز مملکت شرایط جنگی است بعلاوه سوء مدیریت و سوء تدبیرها نیز به این شرایط اضافه‌شده و اوضاع بدی را فراهم آورده است اما می‌توان به‌درستی از این مشکلات عبور کرد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تأکید کرد: برای حل بحران‌های اقتصادی دو راه وجود دارد که یکی راه شیطانی و دیگری راه الهی است، عده‌ای به دنبال راه شیطانی اعم از دروغ، کلک، خیانت، کم‌فروشی، احتکار، بی‌انصافی، اجحاف، کسب حرام و…می‌روند و خیال می‌کنند می‌توانند از این راه به مال و ثروت دست پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: راه‌حل‌های الهی برای خروج از بحران‌های اقتصادی بسیار مهم است و باید در ابتدای امر قبول کنیم که ما حاضریم درراه خدا شهید شویم اما در مقابل دشمن ذلیل نشویم و دل‌خوش به کمک مالی دشمنان نباشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین  ماندگاری یادآور شد: اولین اصل مهم این است که به خداوند اعتماد و توکل داشته باشیم و ایمان واقعی به رازقیت خداوند را باور و در مرحله بعدی تقوی و قاعده را رعایت کنیم.

وی افزود: باید باور کنیم که رازق اصلی و همه نعمات آسمان و زمین برای خداست و خزانه خدا خالی نبوده و نیست و کم هم نشده و خدای فعلی همان خدای اول خلقت، همان خدای عصر رسول خدا و اهل‌بیت(ع)، همان خدای اول انقلاب، همان خدای جنگ هشت‌ساله و… است.

وی خاطرنشان کرد: اسراف، بی‌انصافی، دزدی، کسب حرام، و… باعث می‌شود رزق و روزی انسان کم و انسان دچار مشکلات اقتصادی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری تأکید کرد: بر اساس آموزه‌های دینی انسان هر چه تلاش و کار کند به همان اندازه نیز خداوند برکت خواهد داد؛ زندگی انسان تنبل برکت ندارد و کار کردن در حقیقت عبادت بوده و موجب می‌شود انسان در بحران‌های اقتصادی کم نیاورد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: اشتغال خانگی بانوان، قالیبافی، گلیم بافی، خیاطی و…. در حقیقت کمک‌کننده سرپرست خانوار در بحران‌های اقتصادی است و باید بانوان به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری در ادامه گفت: درستکاری، تعاون در کارها، رعایت قاعده کسب حلال در امور اقتصادی و… نیز از دیگر اصول و نسخه‌های قرآنی و روایی برای عبور از بحران‌های اقتصادی و کسب برکت است که باید به آن‌ها دقت شود.

وی افزود: پرداخت وجوهات شرعیِ و دوری از کسب حرام؛ احتکار، کم‌فروشی، گران‌فروشی و… نیز از دیگر اصولی است که باعث می‌شود انسان در مشکلات اقتصادی با سربلندی بیرون بیاید و زندگی‌اش برکت داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha