جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
حجت الاسلام سید جلال صالحی

حوزه/ حجت الاسلام صالحی به نقش حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی در تبیین بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: مراکز علمی کشور باید از همه ظرفیت های خود در جهت تحقق عملی بیانیه گام دوم بهره گیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی، امشب در نشستی مشترک که با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در ساری برگزار شد، نامگذاری روزی به عنوان وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از یادگارهای ارزشمند امام خمینی(ره) در جهت تقویت پیوند و همبستگی میان حوزویان و دانشگاهیان دانست.

وی با بیان این که امام راحل با نامگذاری چنین روزی در تقویت کشور بر هر گونه تلاش و توطئه دشمنان در جهت ایجاد تفرقه و اختلاف میان حوزه و دانشگاه خط بطلان کشیدند، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با دور اندیشی خود بستری را برای تقویت وحدت میان حوزه و دانشگاه فراهم کردند.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که دشمن به دلیل جایگاه و نقش اثرگذار حوزه های علمیه و دانشگاه ها همواره نسبت به این دو مرکز مهم علمی کشور چشم طمع دوخته بود، بیان داشت: اما نامگذاری سالروز شهادت آیت الله مفتح که نقش محوری و راهبردی در ایجاد فضای وحدت و همدلی میان حوزه و دانشگاه را بر عهده داشت، بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در سایه این نامگذاری بسیاری از نقشه ها و توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی خنثی شد، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه تا رسیدن به وضعیت ایده آل خود فاصله دارد و باید از همه ظرفیت های موجود در جهت وحدت عملی میان این رکن علمی کشور بهره گرفته شود.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی باید مراقب جریان های انحرافی باشند، گفت: جریان های خطرناکی در تلاش هستند حوزویان و دانشگاهیان را از مسیر انقلاب خارج کنند.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که برخی جریان های انحرافی به دنبال نفوذ در مراکز حوزوی و دانشگاهی هستند، بیان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه سدی محکم در برابر توطئه بدخواهان علیه انقلاب و نظام اسلامی خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به نقش حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی در تبیین بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: مراکز علمی کشور باید از همه ظرفیت های خود در جهت تحقق عملی بیانیه گام دوم بهره گیرند.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که حوزه و دانشگاه به عنوان دو رکن علمی کشور نقش بسیار تعیین کننده ای در پیشرفت و شکوفایی کشور بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: حوزویان و دانشگاهیان باید برای توسعه و پیشرفت کشور در ابعاد مختلف به صحنه بیایند و در این برهه حساس به رسالت تاریخی خود عمل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha