جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خشونت نظامیان اسرائیلی علیه نمازگزاران در مسجدالاقصی تشدید شد

حوزه/ اسرائیل خشونت هایش را علیه نمازگزاران در مسجدالاقصی تشدید کرده است. در فیلم ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده سه نظامی اسرائیلی درحالی که یک جوان فلسطینی را روی زمین می کشند به سر او ضربه می زنند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از theunionjournal، در یک فیلم ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده نشان داده می شود که نظامیان رژیم صهیونیستی یک جوان فلسطینی را درحالی که مرتبا به سر او ضربه می زنند، بر روی زمین کشان کشان می برند. این حادثه سه شنبه شب در نزدیکی دروازه الرحمة در محوطه مسجدالاقصی رخ داده است.

این فیلم سه نظامی اسرائیلی را نشان می دهد که سعی می کنند یک جوان فلسطینی را به پایین ببرند ، در حالی که شنیده می شوند تماشاگران فریاد می زنند: او را ببرید.

جوان فلسطینی که در معرض این وحشیگری قرار گرفته سعی دارد از سرش در مقابل ضربات چکمه های نظامیان حفاظت کند.

گفته می شود ۶ نمازگزار مسلمان در مسجدالاقص به بهانه اغتشاش بازداشت شدند. به گفته شاهدان نیروهای امنیتی اسرائیلی پس از اینکه با کفش های کثیف شان وارد محوطه نماز فلسطینیان شده اند، آنان را تحریک کرده و به جمعیت حمله ور شده اند. یک دختر فلسطینی در بین ۶ تن بازدداشتی بوده است.

این حمله نزدیک به دروازه الرحمة ، یکی از چندین دروازه منتهی به مسجد الاقصی به وقوع پیوست و معمولا محل اصطکاک میان نمازگزاران مسلمان فلسطینی و نیروهای امنیتی فزاینده و تا دندان مسلح صهیونیستی است. پلیس اسرائیل همچنین مانع از آوردن غذا توسط فلسطینی ها به مسجدالاقصی می شود.

سازمان امور اوقاف اسلامی فلسطین این حمله که احتمالا یکی از ده ها تجاوز اسرائیل به مسجدالاقصی در روزهای اخیر در مسجدالاقصی بوده را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: اسرائییل در تلاش است تا باب الرحمة را ببندد و بار دیگر اجازه دهد تا تیم های مستقر اسرائیلی و شهرک نشینان متجاوز صهیونیستی آن را اشغال کنند.

 به گزارش آناتولی نیروهای اشغالگر اسرائیلی ۵ فلسطینی را در همان محل مسجد الاقصی بدون هیچ دلیلی دستگیر کرده است.

دروازه الرحمة (دروازه رحمت) ، راهروی بزرگی است که بخشی از دروازه بزرگتر الذهابی (دروازه طلایی) محسوب می شود ، که در سال ۲۰۰۳ توسط مقامات اسرائیلی در سراسر انتفاضه دوم بسته شد. در سال ۲۰۱۷ ، یک دادگاه اسرائیلی دستور تعطیلی دوباره آن را صادر کرد.

با این وجود در ۱۲ ماه گذشته، تعداد زیادی از نمازگزاران فلسطینی در اعتراض به این بسته شدن اعتراض کردند و وارد دروازه الرحمه شدند و اسرائیل این امر را نقض نظم مستقر می داند و از آن زمان آزار و اذیت ها را در خصوص  نمازگزاران مسلمان و نگهبانان مسجد الاقصی تشدید کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha