جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مکتب مقاومت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سهرابی در حاشیه همایش مکتب مقاومت، گفت: ایده های مردمی توسعه مکتب مقاومت مورد ارزیابی قرار می گیرد و سازمان تبلیغات در حد مقدورات از ایده های برگزیده حمایت خواهد کرد.

حجت الاسلام  علی اصغر سهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خصوص انگیزه و اهداف برگزاری همایش مکتب مقاومت، اظهار داشت: اصل ایده متأثر از فضای امروز جامعه است که با شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهدای همرزم ایشان و به برکت خون این شهدا شکل گرفت و فضایی را برای یادآوری گفت و گوی مقاومت ایجاد شد.

وی با بیان ویژگی های مقاومت، توضیح داد: مقاومت یک ضرورت برای ادامه نهضت و انقلاب است و امری اجتناب پذیر شده است و برای مقابله با سلطه استکبار و رشد و پیشرفت کشور معیار اصلی خواهد بود.

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: با ایجاد این فرصت مناسب ضرورت دیده شد که جلسات و گفت و گویی هایی با طلاب و دانشجویان صورت بگیرد و این افراد برای حضور اجتماعی مؤثر در راستای پیاده سازی فرهنگ مقاومت در اجتماع مجهز و آماده شوند.

وی با اشاره به رویکرد اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: سازمان تبلیغات با رویکرد مردمی فعالیت های فرهنگی و تبلیغی فعالیت خود را انجام می دهد و اختصاصاً با شعار «مردمی سازی مقاومت» این اردو و همایش را هم برگزار کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران ادامه داد: مقاومت یک پدیده اجتماعی و انسانی گسترده است و اینکه درصدی از یک جامعه ای اهل مقاومت باشند، نتیجه مطلوب و اثرگذاری نخواهد داشت.

حجت الاسلام  سهرابی بیان داشت: باید همه افراد جامعه در موضوعات مختلف و در بحث مقاومت هماهنگ باشند و با حضور همه مردم می توان بحث مقاومت را پیش برد و به پیشرفت های مادی و معنوی دست یافت.

وی در خصوص مکتب مقاومت مردمی، توضیح داد: مردمی سازی؛ رویکرد مهم، کلان و محوری سازمان تبلیغات اسلامی و  هدفی تعریف شده است.

مدیر کل  تبلیغات اسلامی استان تهران درخصوص محور های همایش مکتب مقاومت، گفت: در این همایش از جایگاه مردمی سازی مقاومت و مبانی نظری این مسأله با طلاب مبلغ بحث و تبادل نظر شد. در این همایش با تبادل نظر بین مبلغان و اساتید این حوزه رویدادی در قالب یک شبه نظریه پردازی و خلاقیت بحث و گفت و گو شد تا فرصت ایده پردازی به طلاب داده شود و فعالیت هایی برای مردمی سازی و فعال سازی هسته های مردمی مقاومت صورت بگیرد.

وی در خصوص ایده پردازی حاضران در این همایش، توضیح داد: روز سوم این همایش به بحث ایده پردازی و خلاقیت اختصاص داده شد و بعد از دو روز استفاده مبلغان از دیدگاه های اساتید و شخصیت های غیرایرانی مکتب مقاومت و همچنین نمایندگان رسمی جنبش ها و حرکت های مردمی، در جهت ایده پردازی مکتب مقاومت گفت و گوهای مؤثری صورت گرفت.

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: اساتید در دو روز اول همایش گفت و گوهایی در خصوص مردمی سازی مقاومت با مبلغان انجام دادند. روز سوم همایش افراد شرکت کننده شروع به ایده پردازی کردند که استاد ایده پردازی دانشگاه امام صادق(ع) آنان را تشویق و راهنمایی های لازم را ارائه کرد.

وی در پایان تأکید کرد: گام بعدی فرصت دو هفته ای برای ایده هایی که استاندارد لازم را داشته باشند، است و در رویداد اصلی، ایده های مردمی توسعه مکتب مقاومت مورد ارزیابی قرار می گیرد و سازمان تبلیغات در حد مقدورات از ایده های برگزیده حمایت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha