جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بیانیه

حوزه/ شورای عالی تبلیغ استان همدان در بیانیه شماره ۲ خود، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و پیرو سوالات و درخواست‌های مکرر ائمه جماعات و نمازگزاران همدانی، از برگزار نشدن نمازهای جماعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، شورای تبلیغ استان همدان در بیانیه شماره ۲ خود، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و پیرو سوالات و درخواست‌های مکرر ائمه جماعات و نمازگزاران همدانی، در بیانیه ای، با تاکید بر توصیه‌های جدید مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی پیشگیری و اهمیت حفظ سلامت مردم، اولویت برگزاری نمازهای جماعت را در عدم برگزاری آن عنوان کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه‌تعالی

ضمن عرض سلام و احترام و تبریک اعیاد رجبیه، مخصوصا میلاد با سعادت امیرالمؤمنین علی(ع)، پیرو سوالات و درخواست‌های مکرر ائمه محترم جماعات و نمازگزاران محترم به اطلاع عموم مومنین می‌رساند، شورای تبلیغ استان، با توجه به توصیه‌های جدید مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای ذیصلاح و ناظر به وضعیت مساجد در شرایط کنونی شهر و استان، جهت حفظ سلامت مردم عزیز، و بر پایه ملاحظات اکید اسلام نسبت به حفظ بهداشت و سلامت، چه در روستاها و چه در شهرها، اولویت را در عدم برگزاری نماز به جماعت اعلام می‌دارد.

 لازم به ذکر است، درب مساجد در اوقات شرعی باز و امکان بهره‌مندی مومنین از این کانون‌های توحیدی معرفتی، با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی، مهیا می‌باشد.

از امت خداجو خواستاریم در روزهای آینده در راستای کاهش ابتلای به بیماری مسری این روزها از سطح مراودات و رفت و آمدها و شرکت در تجمعات بکاهند و حتی الامکان، صله رحم، این واجب الهی و دید و بازدیدها را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

والسلام علی من اتبع الهدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha