جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مریم معین الاسلام

حوزه/ مسئول موسسه علمی و فرهنگی "زنان منتظر" گفت: بی شک ولایتمداری حضرت زینب(س) بهترین الگو برای زنان مسلمان و انقلابی است.

مریم معین الاسلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت زینب (س) اظهار داشت: ولایتمداری و شجاعت این بانوی بزرگوار در مسیر حق و حقیقت و نشر ارزش های الهی نه تنها برای بانوان بلکه برای آقایان و همه بشریت والاترین درس و الگوست، به خصوص برای ما شیعیان که خود را منتسب به حضرت و این خاندان مکرم می دانیم.

وی افزود: زینب کبری(س) در دامان عصمت زهرای اطهر(ع) و در مکتب حضرت رسول(ص) و امیرالمومنین(ع) تربیت یافته و در طول زندگانی خود هفت امام معصوم را درک کرده و ما کسی را نداریم غیر از ائمه معصومین(ع) که چنین جایگاه والایی داشته باشد به طوری که امام سجاد(ع) خطاب به عمه بزرگوارشان به ایشان لقب" عالمه غیرمعلمه" داده اند.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: گرچه نقش ایشان معمولاً در قضایای عاشورا و پس از آن پررنگ است و این بانوی بزرگ در امر پیام رسانی نهضت حسینی نقش بسیار مهمی داشتند، اما با این حال سیره و سبک زندگانی حضرت دارای ابعاد مهم دیگری است که خوب است محققان و پژوهشگران به آن توجه کرده و این ها را برای آحاد جامعه به خصوص دختران و زنان مسلمان و انقلابی تبیین کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha