شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عطارد

تهیه کننده شبکه کودک تلویزیون از پدر و مادرها خواست در این ایام که به جهت پیشگیری از ویروس کرونا، بچه ها در خانه هستند برای پرکردن اوقات فراغت آن ها به نحو مطلوب، وقت و انرژی بگذارند.

حمید رضا عطارد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: طراحی و اجرای بازی های کودکانه که در عین حال دارای تحرک مناسبی هم باشد، یکی از کارهای خوبی است که والدین می توانند در این روزها و شب ها با آن بخشی از اواقت فراغت بچه ها را پر کنند.

وی افزود: متاسفانه به جهت سبک زندگی جامعه ما و دچار شدن پدر و مادرها به آفت حضور بیش از حد در فضای مجازی، کمتر شاهدیم که برای بچه ها به شکل صحیح خود وقت و انرژی بگذارند و این رویه غلط باید در این شب ها و روزهای کرونایی اصلاح شود تا فضای خانه برای همه اعضای خانواده، فضایی شاداب و بانشاط باشد و آنها از اینکه در خانه هستند احساس افسردگی نداشته باشند.

تهیه کننده صدا و سیما همچنین به اهمیت توجه به فرهنگ مطالعه و لزوم نهادینه کردن آن در خانواده اشاره کرد و گفت: والدین و بچه های بزرگتر می توانند برای کوچک ترها در این ایام، قصه های مناسب و جذاب بخوانند و یا این که به آنها کتاب های متناسب با سن و علاقه شان را اهدا کنند.

وی بیان داشت: در این میان شبکه های صدا و سیما به خصوص شبکه پویا و نهال و نیز شبکه امید برای کودکان و نوجوانان برنامه های خوبی دارد اما به هر حال نباید صرفاً وقت بچه ها با تلویزیون و رسانه پُر شود بلکه آن ها نیاز به بازی کردن و قصه شنیدن و کتاب خوانی هم دارند.

عطارد با اشاره به این که شرایط کرونایی باعث شده که بسیاری از برنامه های تولیدی تلویزیون به خصوص آن ها که نیاز به حضور جمعیت در برنامه دارند، تعطیل شوند، گفت: در شرایط خاصی قرار داریم که باید با همدلی ملی و همکاری مردم کاری کنیم که ان‌شاءالله از شرّ این ویروس نحس خلاص شویم تا شرایط به اوضاع عادی خود برگردد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha